PATAGONIA - Patagonia40
Instances of tienen

32TIA++ ehCS qué es lo que <te hay> [?] [///] <que interés> [//] interés en qué tienen .
  eheh.IM quéwhat.INT esbe.V.3S.PRES lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL teyou.PRON.OBL.MF.2S haythere_is.V.3S.PRES quethat.CONJ interésinterest.N.M.SG interésinterest.N.M.SG enin.PREP quéwhat.INT tienenhave.V.3P.PRES .
  uh, what they are interested in
163MAPpues [?] si no no tienen nada .
  puesthen.CONJ siif.CONJ nonot.ADV nonot.ADV tienenhave.V.3P.PRES nadanothing.PRON .
  otherwise [?] they don't have anything
195MAPpero los que tienen ganas está bien aunque sean cuatro o cinco .
  perobut.CONJ losthe.DET.DEF.M.PL quethat.PRON.REL tienenhave.V.3P.PRES ganaswin.V.2S.PRES estábe.V.3S.PRES bienwell.ADV aunquethough.CONJ seanbe.V.3P.SUBJ.PRES cuatrofour.NUM oor.CONJ cincofive.NUM .
  but those who want to go, that's fine, even if there's only four or five of them
326MAPtienen los resultados de todo lo que [//] lo [//] los estudios que los médicos le están haciendo .
  tienenhave.V.3P.PRES losthe.DET.DEF.M.PL resultadosresult.N.M.PL deof.PREP todoall.ADJ.M.SG lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL lothe.DET.DEF.NT.SG losthe.DET.DEF.M.PL estudiosstudy.N.M.PL quethat.PRON.REL losthe.DET.DEF.M.PL médicosmedical.N.M.PL lehim.PRON.OBL.MF.23S estánbe.V.3P.PRES haciendodo.V.PRESPART .
  they have the results of all the tests that the doctors have been doing on her
369TIAellas xxx tienen más historia +...
  ellasthey.PRON.SUB.F.3P tienenhave.V.3P.PRES másmore.ADV historiastory.N.F.SG .
  they [...] have more stories ...
375MAPno saben qué es lo que tienen que decir .
  nonot.ADV sabenknow.V.3P.PRES quéwhat.INT esbe.V.3S.PRES lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL tienenhave.V.3P.PRES quethat.CONJ decirtell.V.INFIN .
  they don't know what they have to say

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia40: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.