PATAGONIA - Patagonia38
Instances of para for speaker ESF

138ESFestabanS buscandoS ellosS yaS unS hermanitoS paraS EsterCS .
  estabanbe.V.3P.IMPERF buscandoseek.V.PRESPART ellosthey.PRON.SUB.M.3P yaalready.ADV unone.DET.INDEF.M.SG hermanitobrother.N.M.SG.DIM parafor.PREP Estername .
  they were already looking for a little brother for Ester
140ESFyS unS amiguitoS paraS JuliaCS .
  yand.CONJ unone.DET.INDEF.M.SG amiguitofriend.N.M.SG.DIM parafor.PREP Julianame .
  and a little boyfriend for Julia
587ESFsí para dormir es mucho mejor .
  yes.ADV parafor.PREP dormirsleep.V.INFIN esbe.V.3S.PRES muchomuch.ADV mejorgood.ADJ.M.SG .
  yes, for sleeping it's much better
671ESFpara eso está bueno tae_bo .
  parafor.PREP esothat.PRON.DEM.NT.SG estábe.V.3S.PRES buenowell.E tae_botae_bo.N.M.SG .
  tae-bo is good for that
769ESFque no porque el [/] el lugar quedó para profesores ?
  quethat.CONJ nonot.ADV porquebecause.CONJ elthe.DET.DEF.M.SG elthe.DET.DEF.M.SG lugarplace.N.M.SG quedóstay.V.3S.PAST parafor.PREP profesoresteacher.N.M.PL ?
  no, because the place was left for teachers?
943ESFa dw i (y)n gwneud ehCS escenografíaS paraS finS deS añoS ahCS &=clap .
  aand.CONJ dwbe.V.1S.PRES iI.PRON.1S ynPRT gwneudmake.V.INFIN eheh.IM escenografíastage_design.N.F.SG.[or].scenography.N.F.SG parafor.PREP finend.N.M.SG deof.PREP añoyear.N.M.SG ahah.IM .
  and I'm doing, eh, set design by the end of the year
991ESF&n &a (.) además programar una salida para ir a comer con los chicos .
  ademásmoreover.ADV programarschedule.V.INFIN unaa.DET.INDEF.F.SG salidastart.N.F.SG parafor.PREP irgo.V.INFIN ato.PREP comereat.V.INFIN conwith.PREP losthe.DET.DEF.M.PL chicoslad.N.M.PL .
  also to plan a school trip to go for food with the students

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia38: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.