PATAGONIA - Patagonia38
Instances of clases

413INE+< porS ejemploS ehCS yoS porS loS generalS lesS hagoS preguntitasS asíS visteS todasS lasS clasesS asíS unasS preguntitasS deS loS queS hemosS estadoS viendoS .
  porfor.PREP ejemploexample.N.M.SG eheh.IM yoI.PRON.SUB.MF.1S porfor.PREP lothe.DET.DEF.NT.SG generalgeneral.ADJ.M.SG.[or].general.N.M lesthem.PRON.OBL.MF.23P hagodo.V.1S.PRES preguntitasquestion.N.F.PL.DIM asíthus.ADV vistesee.V.2S.PAST todasall.ADJ.F.PL lasthe.DET.DEF.F.PL clasesclasses.N.F.PL asíthus.ADV unasone.DET.INDEF.F.PL preguntitasquestion.N.F.PL.DIM deof.PREP lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL hemoshave.V.1P.PRES estadobe.V.PASTPART viendosee.V.PRESPART .
  for example, eh, generally, I give them little questions, you see, in all the classes, like this, some little questions about what we have been studying
569INE+< de todos modos las dos primeras clases son a prueba .
  deof.PREP todosall.ADJ.M.PL modosway.N.M.PL lasthe.DET.DEF.F.PL dostwo.NUM primerasfirst.ORD.F.PL clasesclasses.N.F.PL sonbe.V.3P.PRES ato.PREP pruebatrial.N.F.SG.[or].try.V.2S.IMPER.[or].try.V.3S.PRES .
  anyway, the first two lessons are a trial
683INE&vi vos sabés lo que me está costando terminar las clases de galés .
  vosyou.PRON.SUB.2S sabésknow.V.2S.PRES lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL meme.PRON.OBL.MF.1S estábe.V.3S.PRES costandocost.V.PRESPART terminarfinish.V.INFIN lasthe.DET.DEF.F.PL clasesclasses.N.F.PL deof.PREP galésWelsh.N.M.SG .
  you know what it's costing me to finish these Welsh classes
695INE+" las clases terminan el quince de diciembre .
  lasthe.DET.DEF.F.PL clasesclasses.N.F.PL terminanfinish.V.3P.PRES elthe.DET.DEF.M.SG quincefifteen.NUM deof.PREP diciembreDecember.N.M.SG .
  classes finish on the 15th December

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia38: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.