PATAGONIA - Patagonia27
Instances of haciendo for speaker PED

136PEDno [/] no hacen reparto (.) a negocios chicos porque no están haciendo mucha cantidad .
  nonot.ADV nonot.ADV hacendo.V.3P.PRES repartodistribution.N.M.SG.[or].distribute.V.1S.PRES ato.PREP negociosbusiness.N.M.PL chicoslad.N.M.PL porquebecause.CONJ nonot.ADV estánbe.V.3P.PRES haciendodo.V.PRESPART muchamuch.ADJ.F.SG cantidadquantity.N.F.SG .
  they don't bring to small shops because they are not
138PEDestá haciendo un poco de paté gras también xxx .
  estábe.V.3S.PRES haciendodo.V.PRESPART unone.DET.INDEF.M.SG pocolittle.ADJ.M.SG deof.PREP patépâté.N.M.SG grasfoie_gras.ADJ tambiéntoo.ADV .
  he's making a bit of paté as well.
455PEDvendiendo la chacra y haciendo cinco departamentos le da mucho más a la chacra y menos a la cabeza .
  vendiendosell.V.PRESPART lathe.DET.DEF.F.SG chacrafarm.N.F.SG yand.CONJ haciendodo.V.PRESPART cincofive.NUM departamentosdepartment.N.M.PL lehim.PRON.OBL.MF.23S dagive.V.3S.PRES muchomuch.ADV másmore.ADV ato.PREP lathe.DET.DEF.F.SG chacrafarm.N.F.SG yand.CONJ menosless.ADV.[or].except.PREP ato.PREP lathe.DET.DEF.F.SG cabezahead.N.F.SG .
  selling the farm and building 5 flats gives him much more from the farm and less to worry about.
491PED+< sí ese [/] ese es la casita que <recién empecé a entrar> [//] recién entraron a vivir en la que estaban haciendo .
  yes.ADV esethat.PRON.DEM.M.SG esethat.PRON.DEM.M.SG esbe.V.3S.PRES lathe.DET.DEF.F.SG casitahouse.N.F.SG.DIM quethat.PRON.REL reciénrecently.ADV empecéstart.V.1S.PAST ato.PREP entrarenter.V.INFIN reciénrecently.ADV entraronenter.V.3P.PAST ato.PREP vivirlive.V.INFIN enin.PREP lathe.DET.DEF.F.SG quethat.PRON.REL estabanbe.V.3P.IMPERF haciendodo.V.PRESPART .
  that's the house where they recently started to live in, the one they built.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia27: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.