PATAGONIA - Patagonia27
Instances of ha for speaker PED

50PEDeste año ha habido mucho turista .
  estethis.ADJ.DEM.M.SG añoyear.N.M.SG hahave.V.3S.PRES habidohave.V.M.PASTPART muchomuch.ADV turistatourist.N.M .
  there have been a lot of tourists this year.
52PEDel turismo ha sido bastante .
  elthe.DET.DEF.M.SG turismotourism.N.M.SG hahave.V.3S.PRES sidobe.V.PASTPART bastanteenough.ADJ.SG .
  there has been a lot of tourism .
192PEDy ha cambiado tanto el clima que (.) ya no +...
  yand.CONJ hahave.V.3S.PRES cambiadoshift.V.PASTPART tantoso_much.ADJ.M.SG elthe.DET.DEF.M.SG climaclimate.N.M.SG quethat.PRON.REL yaalready.ADV nonot.ADV .
  and the weather has changed so much that ...
213PEDno ha estado la +/.
  nonot.ADV hahave.V.3S.PRES estadobe.V.PASTPART lathe.DET.DEF.F.SG .
  it hasn't been the ...
240PEDy el césped también ha [/] ha crecido .
  yand.CONJ elthe.DET.DEF.M.SG céspedlawn.N.M.SG tambiéntoo.ADV hahave.V.3S.PRES hahave.V.3S.PRES crecidogrow.V.PASTPART .
  and the grass has grown too.
240PEDy el césped también ha [/] ha crecido .
  yand.CONJ elthe.DET.DEF.M.SG céspedlawn.N.M.SG tambiéntoo.ADV hahave.V.3S.PRES hahave.V.3S.PRES crecidogrow.V.PASTPART .
  and the grass has grown too.
331PEDse ha metido un gato en la cocina .
  seself.PRON.REFL.MF.3SP hahave.V.3S.PRES metidoput.V.PASTPART unone.DET.INDEF.M.SG gatocat.N.M.SG enin.PREP lathe.DET.DEF.F.SG cocinastove.N.F.SG .
  a cat got into the kitchen.
428PEDPeterCS me regaló uno ahí como (.) ha puesto la chacra en venta ahí .
  Petername meme.PRON.OBL.MF.1S regalógive.V.3S.PAST unoone.PRON.M.SG ahíthere.ADV comolike.CONJ hahave.V.3S.PRES puestoput.V.PASTPART lathe.DET.DEF.F.SG chacrafarm.N.F.SG enin.PREP ventasale.N.F.SG ahíthere.ADV .
  Peter gave me one, because he is selling the farm.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia27: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.