PATAGONIA - Patagonia23
Instances of canu for speaker LCD

10LCDachos maen nhw (y)n canu (y)n Porth_Madryn yn (.) TrelewCS ac yn GaimanCS .
  achosbecause.CONJ maenbe.V.3P.PRES nhwthey.PRON.3P ynPRT canusing.V.INFIN ynin.PREP Porth_Madrynname ynin.PREP Trelewname acand.CONJ ynin.PREP Gaimanname .
  because they're singing in Puerto Madryn, in Trelew and in Gaiman
180LCDachos mae [/] (.) mae (y)r corau yn canu (..) rhwng [/] &ki rhwng un a dau o (y)r gloch y bore .
  achosbecause.CONJ maebe.V.3S.PRES maebe.V.3S.PRES yrthe.DET.DEF corauchoirs.N.M.PL ynPRT canusing.V.INFIN rhwngbetween.PREP rhwngbetween.PREP unone.NUM aand.CONJ dautwo.NUM.M oof.PREP yrthe.DET.DEF glochbell.N.F.SG+SM ythe.DET.DEF boremorning.N.M.SG .
  because the choirs are singing between 1 and 2 o clock in the morning
210LCDoedd [/] um (..) oedd TehueliaCS (y)n canu hefyd .
  oeddbe.V.3S.IMPERF umum.IM oeddbe.V.3S.IMPERF Tehuelianame ynPRT canusing.V.INFIN hefydalso.ADV .
  Tehuelia was singing as well
211LCDoedd HeulwenCS yn canu .
  oeddbe.V.3S.IMPERF Heulwenname ynPRT canusing.V.INFIN .
  Heulwen was singing
212LCDpwy arall oedd yn canu ?
  pwywho.PRON arallother.ADJ oeddbe.V.3S.IMPERF ynPRT canusing.V.INFIN ?
  who else was singing?
241LCD++ yn canu .
  ynPRT canusing.V.INFIN .
  ...singing
252LCDa mae rei yn canu yn côr GaimanCS hefyd wrth_gwrs yn +...
  aand.CONJ maebe.V.3S.PRES reisome.PRON+SM ynPRT canusing.V.INFIN ynPRT côrchoir.N.M.SG Gaimanname hefydalso.ADV wrth_gwrsof_course.ADV ynPRT .
  and some sing in the Gaiman choir as well of course, in...
253LCDmae rei yn canu wedyn efo ElisaCS yn [/] (.) yn y MunicipalS .
  maebe.V.3S.PRES reisome.PRON+SM ynPRT canusing.V.INFIN wedynafterwards.ADV efowith.PREP Elisaname ynPRT ynin.PREP ythe.DET.DEF Municipalname .
  then some sing with Elisa in the Municipal

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia23: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.