PATAGONIA - Patagonia21
Instances of qué for speaker LIN

44LINy qué edad puede tener AlbertoCS ?
  yand.CONJ quéwhat.INT edadage.N.F.SG puedebe_able.V.2S.IMPER.[or].be_able.V.3S.PRES tenerhave.V.INFIN Albertoname ?
  and how old could Alberto be?
147LINy claro lo que yo no sabía o no entendía y ahora me doy cuenta por qué estaba siempre con AntoniaCS .
  yand.CONJ claroof_course.E lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL yoI.PRON.SUB.MF.1S nonot.ADV sabíaknow.V.13S.IMPERF oor.CONJ nonot.ADV entendíaunderstand.V.13S.IMPERF yand.CONJ ahoranow.ADV meme.PRON.OBL.MF.1S doygive.V.1S.PRES cuentatally.N.F.SG.[or].explain.V.2S.IMPER.[or].explain.V.3S.PRES porfor.PREP quéwhat.INT estababe.V.13S.IMPERF siemprealways.ADV conwith.PREP Antonianame .
  and, ok, what I didn't know or didn't understand and realise now why she was always with Antonia.
525LINpero qué [/] qué chicos no hay caprichosos .
  perobut.CONJ quéwhat.INT quéwhat.INT chicoslad.N.M.PL nonot.ADV haythere_is.V.3S.PRES caprichososwayward.ADJ.M.PL .
  but which children aren't fussy.
525LINpero qué [/] qué chicos no hay caprichosos .
  perobut.CONJ quéwhat.INT quéwhat.INT chicoslad.N.M.PL nonot.ADV haythere_is.V.3S.PRES caprichososwayward.ADJ.M.PL .
  but which children aren't fussy.
754LINqué lo comiera [=! laugh ] .
  quéwhat.INT lohim.PRON.OBJ.M.3S comieraeat.V.13S.SUBJ.IMPERF .
  who would eat it.
916LINqué lin(do) .
  quéhow.ADV lindocute.ADJ.M.SG .
  how beautiful.
969LINqué bien .
  quéwhat.INT biengood.N.M.SG .
  very good.
1060LIN+< sí además que son peladas no sé por qué son puras rocas .
  yes.ADV ademásmoreover.ADV quethat.CONJ sonbe.V.3P.PRES peladasshell.V.F.PL.PASTPART nonot.ADV know.V.1S.PRES porfor.PREP quéwhat.INT sonsound.N.M.SG puraspure.ADJ.F.PL rocasrock.N.F.PL .
  yes, and also they're bare, I don't know why they are pure rocks.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia21: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.