PATAGONIA - Patagonia17
Instances of también for speaker HON

115HONtambién hay que ver los horarios de cursada y qué sé yo porque tampoco es tan secillo .
  tambiéntoo.ADV haythere_is.V.3S.PRES quethat.CONJ versee.V.INFIN losthe.DET.DEF.M.PL horariostime.N.M.PL deof.PREP cursadalesson.N.F.SG yand.CONJ quéwhat.INT be.V.2S.IMPER yoI.PRON.SUB.MF.1S porquebecause.CONJ tampoconeither.ADV esbe.V.3S.PRES tanso.ADV secillosimple.ADJ.M.SG .
  also one has to check the class timetable because it's not that simple either.
365HONasí que bueno nos pusimos con [/] con los chicos de GaimanCS también (.) a charlar con ellos .
  asíthus.ADV quethat.CONJ buenowell.E nosus.PRON.OBL.MF.1P pusimosput.V.1P.PAST conwith.PREP conwith.PREP losthe.DET.DEF.M.PL chicoslad.N.M.PL deof.PREP Gaimanname tambiéntoo.ADV ato.PREP charlarchat.V.INFIN conwith.PREP ellosthey.PRON.SUB.M.3P .
  so, well, we started chatting to the guys from Gaiman.
526HONy además viene DewiCS también .
  yand.CONJ ademásmoreover.ADV vienecome.V.3S.PRES Dewiname tambiéntoo.ADV .
  and also Dewi comes.
654HONpodrían dar igual un reconocimiento a los directores de [/] de danzas porque son los que también trabajan todo el año .
  podríanbe_able.V.3P.COND dargive.V.INFIN igualequal.ADJ.M.SG.[or].equal.ADV unone.DET.INDEF.M.SG reconocimientorecognition.N.M.SG ato.PREP losthe.DET.DEF.M.PL directoresmanager.N.M.PL deof.PREP deof.PREP danzasdancing.N.F.PL porquebecause.CONJ sonbe.V.3P.PRES losthe.DET.DEF.M.PL quethat.PRON.REL tambiéntoo.ADV trabajanwork.V.3P.PRES todoall.ADJ.M.SG elthe.DET.DEF.M.SG añoyear.N.M.SG .
  they could give an award to the directors of the dance groups because they are the one that work the whole year.
703HONla Escuela_de_MúsicaCS también .
  lathe.DET.DEF.F.SG Escuela_de_Músicaname tambiéntoo.ADV .
  also Escuela_de_Música@s:cy&es.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia17: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.