PATAGONIA - Patagonia17
Instances of más for speaker HON

304HONy con ellos eran <como más> [/] como más cerrados .
  yand.CONJ conwith.PREP ellosthey.PRON.SUB.M.3P eranbe.V.3P.IMPERF comolike.CONJ másmore.ADV comolike.CONJ másmore.ADV cerradosshut.V.2P.IMPER+OS[PRON.MF.2P].[or].shut.V.M.PL.PASTPART .
  and they were like more closed.
304HONy con ellos eran <como más> [/] como más cerrados .
  yand.CONJ conwith.PREP ellosthey.PRON.SUB.M.3P eranbe.V.3P.IMPERF comolike.CONJ másmore.ADV comolike.CONJ másmore.ADV cerradosshut.V.2P.IMPER+OS[PRON.MF.2P].[or].shut.V.M.PL.PASTPART .
  and they were like more closed.
309HONmás nada alguna [/] alguna cosa .
  másmore.ADV nadanothing.PRON algunasome.PRON.F.SG algunasome.PRON.F.SG cosathing.N.F.SG.[or].sew.V.13S.SUBJ.PRES .
  only some things.
310HONy además estaba JohnCS que JohnCS (.) ehCS (.) yo hablaba más con él .
  yand.CONJ ademásmoreover.ADV estababe.V.13S.IMPERF Johnname quethat.CONJ Johnname eheh.IM yoI.PRON.SUB.MF.1S hablabatalk.V.13S.IMPERF másmore.ADV conwith.PREP élhe.PRON.SUB.M.3S .
  and also John was there. I was talking more to him.
535HON+< hay más .
  haythere_is.V.3S.PRES másmore.ADV .
  there are more.
638HONpasa que somos tres grupos de danzas nada más .
  pasapass.V.2S.IMPER quethat.CONJ somosbe.V.1P.PRES tresthree.NUM grupospool.N.M.PL deof.PREP danzasdancing.N.F.PL nadanothing.PRON másmore.ADV .
  but we are only three dance groups.
848HONes más este año .
  esbe.V.3S.PRES másmore.ADV esteEast.N.M.SG añoyear.N.M.SG .
  and this year.
856HONy no quería ir más adelante .
  yand.CONJ nonot.ADV queríawant.V.13S.IMPERF irgo.V.INFIN másmore.ADV adelanteforward.ADV .
  and I didn't want to go further ahead.
1046HON+" yo era más bonita .
  yoI.PRON.SUB.MF.1S erabe.V.13S.IMPERF másmore.ADV bonitapretty.ADJ.F.SG .
  I was prettier.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia17: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.