106 | MOL | asíS queS <mae (y)r> [/] mae (y)r uh cómoS seS diceS nidoS ["] ? |
asíthus.ADV quethat.CONJ maebe.V.3S.PRES yrthat.PRON.REL maebe.V.3S.PRES yrthe.DET.DEF uher.IM cómohow.INT seself.PRON.REFL.MF.3SP dicetell.V.3S.PRES nidonest.N.M.SG ? | ||
so that, it's, uh, how do you say nest? | ||
284 | ELS | no lo saben de qué se trata . |
nonot.ADV lohim.PRON.OBJ.M.3S sabenknow.V.3P.PRES deof.PREP quéwhat.INT seself.PRON.REFL.MF.3SP tratatreat.V.3S.PRES . | ||
they don't know what it's about. | ||
560 | ELS | cómoS seS diceS trabajoS ? |
cómohow.INT seself.PRON.REFL.MF.3SP dicetell.V.3S.PRES trabajowork.N.M.SG.[or].work.V.1S.PRES ? | ||
how do you say work ? | ||
902 | ELS | cuando se podía . |
cuandowhen.CONJ seself.PRON.REFL.MF.3SP podíabe_able.V.13S.IMPERF . | ||
when you could. |
bilingualism@bangor.ac.uk
The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus
The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.