PATAGONIA - Patagonia15
Instances of se

37NINpara que se lo lleve también .
  parafor.PREP quethat.CONJ seto_him.PRON.INDIR.MF.3SP lohim.PRON.OBJ.M.3S llevewear.V.13S.SUBJ.PRES tambiéntoo.ADV .
  so that she can take it too.
42SAVno se puede darle el sentido que vos querés (.) cuando la has sorprendido .
  nonot.ADV seself.PRON.REFL.MF.3SP puedebe_able.V.3S.PRES darlegive.V.INFIN+LE[PRON.MF.3S] elthe.DET.DEF.M.SG sentidosense.N.M.SG quethat.PRON.REL vosyou.PRON.SUB.2S queréswant.V.2S.PRES cuandowhen.CONJ laher.PRON.OBJ.F.3S hashave.V.2S.PRES sorprendidosurprise.V.PASTPART .
  she can't know how it feels for you when the...
224NINehCS seS loS [///] leS podíanS repararS .
  eheh.IM sebe.V.2P.IMPER.PRECLITIC lothe.DET.DEF.NT.SG lehim.PRON.OBL.MF.23S podíanbe_able.V.3P.IMPERF repararrepair.V.INFIN .
  they could repair this.
249SAV&oi seS vaS aS acostumbrarS elS pobreS GwilymCS .
  seself.PRON.REFL.MF.3SP vago.V.3S.PRES ato.PREP acostumbraraccustom.V.INFIN elthe.DET.DEF.M.SG pobrepoor.ADJ.M.SG Gwilymname .
  poor Gwilym is going to get used to it.
261NINyS despuésS (.) queS seS vayaS aS GwilymCS loS ibanS aS venderS .
  yand.CONJ despuésafterwards.ADV quethat.CONJ seself.PRON.REFL.MF.3SP vayago.V.13S.SUBJ.PRES ato.PREP Gwilymname lohim.PRON.OBJ.M.3S ibango.V.3P.IMPERF ato.PREP vendersell.V.INFIN .
  and after Gwilym leaves they're going to sell it.
477SAVuno no se sienta tanto rato .
  unoone.PRON.M.SG nonot.ADV seself.PRON.REFL.MF.3SP sientafeel.V.13S.SUBJ.PRES.[or].sit.V.3S.PRES tantoso_much.ADJ.M.SG ratowhile.N.M.SG .
  you don't feel [...]
663NINque se descompuso ?
  quethat.CONJ seself.PRON.REFL.MF.3SP descompusodecompose.V.3S.PAST ?
  that it stopped working ?
848NINcómo se dice ?
  cómohow.INT seself.PRON.REFL.MF.3SP dicetell.V.3S.PRES ?
  how do you say it?

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia15: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.