PATAGONIA - Patagonia13
Instances of tengo for speaker ALE

370ALEno no tengo +//.
  nonot.ADV nonot.ADV tengohave.V.1S.PRES .
  no, I don't have...
394ALEyo igual no tengo [///] ehCS no encuentro que yo tenga una voz linda para cantar ni na(da) .
  yoI.PRON.SUB.MF.1S igualequal.ADJ.M.SG.[or].equal.ADV nonot.ADV tengohave.V.1S.PRES eheh.IM nonot.ADV encuentroencounter.N.M.SG quethat.PRON.REL yoI.PRON.SUB.MF.1S tengahave.V.1S.SUBJ.PRES unaa.DET.INDEF.F.SG vozvoice.N.F.SG lindabeautiful.ADJ.F.SG parafor.PREP cantarsing.V.INFIN ninor.CONJ nadanothing.PRON .
  as for myself, I don't have... I don't find that I have a nice singing voice or anything.
397ALEpero no tengo tantas habilidades para [/] para hacerlo tampoco .
  perobut.CONJ nonot.ADV tengohave.V.1S.PRES tantasso_much.ADJ.F.PL habilidadesskill.N.F.PL parafor.PREP parafor.PREP hacerlodo.V.INFIN+LO[PRON.M.3S] tampoconeither.ADV .
  but I'm not that talented at it either.
443ALEtengo el libro en casa (.) ehCS para poder hacer ehCS algunos digamos deberes ejercicios así .
  tengohave.V.1S.PRES elthe.DET.DEF.M.SG librobook.N.M.SG enin.PREP casahouse.N.F.SG eheh.IM parafor.PREP poderbe_able.V.INFIN hacerdo.V.INFIN eheh.IM algunossome.PRON.M.PL digamostell.V.1P.SUBJ.PRES deberesowe.N.M.PL ejerciciosexercise.N.M.PL asíthus.ADV .
  I have the book at home to be able to do some tasks, exercises let's say.
645ALEporque tengo que despertar a los chicos y que se vayan al colegio .
  porquebecause.CONJ tengohave.V.1S.PRES quethat.CONJ despertarwake.V.INFIN ato.PREP losthe.DET.DEF.M.PL chicoslad.N.M.PL yand.CONJ quethat.CONJ seself.PRON.REFL.MF.3SP vayango.V.3P.SUBJ.PRES alto_the.PREP+DET.DEF.M.SG colegioschool.N.M.SG .
  because I have to wake the children up to go to school.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia13: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.