PATAGONIA - Patagonia13
Instances of cosas for speaker ALE

463ALEyo cuando tenía a mam@s:cym también este (.) hablaba [//] macaneaba también bastante con ella en cuanto (.) a cosas así en galés .
  yoI.PRON.SUB.MF.1S cuandowhen.CONJ teníahave.V.13S.IMPERF ato.PREP mammother.N.F.SG tambiéntoo.ADV estethis.PRON.DEM.M.SG hablabatalk.V.13S.IMPERF macaneabaprattle.V.13S.IMPERF tambiéntoo.ADV bastanteenough.ADJ.SG conwith.PREP ellashe.PRON.SUB.F.3S enin.PREP cuantoquantum.N.M.SG ato.PREP cosasthing.N.F.PL.[or].sew.V.2S.SUBJ.PRES asíthus.ADV enin.PREP galésWelsh.N.M.SG .
  when I had Mum too, I used to speak, I used to chat also quite a bit with her about different things in Welsh.
531ALEno conocía las cosas ehCS +...
  nonot.ADV conocíameet.V.13S.IMPERF lasthe.DET.DEF.F.PL cosasthing.N.F.PL eheh.IM .
  he didn't know these things.
537ALEentonces yo decía algunas cosas &e palabras y eso que ellos aprendían .
  entoncesthen.ADV yoI.PRON.SUB.MF.1S decíatell.V.13S.IMPERF algunassome.PRON.F.PL cosasthing.N.F.PL.[or].sew.V.2S.SUBJ.PRES palabrasword.N.F.PL yand.CONJ esothat.PRON.DEM.NT.SG quethat.PRON.REL ellosthey.PRON.SUB.M.3P aprendíanlearn.V.3P.IMPERF .
  so I said some things, words and they learnt these.
572ALEy ellos se asombraban de la cantidad de cosas escritas en galés que había dentro de la escuela .
  yand.CONJ ellosthey.PRON.SUB.M.3P seself.PRON.REFL.MF.3SP asombrabansurprise.V.3P.IMPERF deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG cantidadquantity.N.F.SG deof.PREP cosasthing.N.F.PL escritaswrite.V.F.PL.PASTPART enin.PREP galésWelsh.N.M.SG quethat.PRON.REL habíahave.V.13S.IMPERF dentroinside.ADV deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG escuelaschool.N.F.SG .
  and they were astonished at the amount of things written in Welsh inside the school.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia13: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.