PATAGONIA - Patagonia10
Instances of dysgu

191ANGdw i (y)n dawn(sio) [///] dw i (y)n dysgu dawnsio yn GaimanCS .
  dwbe.V.1S.PRES iI.PRON.1S ynPRT dawnsiodance.V.INFIN dwbe.V.1S.PRES iI.PRON.1S ynPRT dysguteach.V.INFIN dawnsiodance.V.INFIN ynin.PREP Gaimanname .
  I dance... I learn to dance in Gaiman
192ANGdw i (y)n dysgu uh canu yn GaimanCS .
  dwbe.V.1S.PRES iI.PRON.1S ynPRT dysguteach.V.INFIN uher.IM canusing.V.INFIN ynin.PREP Gaimanname .
  I learn to sing in Gaiman
193ANGa dw i (y)n dysgu chwarae pianoCS yn GaimanCS .
  aand.CONJ dwbe.V.1S.PRES iI.PRON.1S ynPRT dysguteach.V.INFIN chwaraeplay.V.INFIN pianopiano.N.M.SG ynin.PREP Gaimanname .
  I learn to play the piano in Gaiman
339ROBwyt ti (we)di dysgu gair newydd (.) yn Gymraeg ?
  wytbe.V.2S.PRES tiyou.PRON.2S wediafter.PREP dysguteach.V.INFIN gairword.N.M.SG newyddnew.ADJ ynin.PREP GymraegWelsh.N.F.SG+SM ?
  have you learnt some new word in Welsh?
402ROBdw i wedi dysgu Cymraeg (..) yn y blwyddyn mil naw naw_deg (..) pedwar .
  dwbe.V.1S.PRES iI.PRON.1S wediafter.PREP dysguteach.V.INFIN CymraegWelsh.N.F.SG ynin.PREP ythe.DET.DEF blwyddynyear.N.F.SG milthousand.N.F.SG nawnine.NUM naw_degninety.NUM pedwarfour.NUM.M .
  I learnt Welsh in the year 1994
465ANG+" bydd plant yn mwynhau (.) dysgu sgiliau (.) cyn darllen gyda PoppyCS (.) a SamCS a (y)r anifeiliaid o Cyfres_Cae_Berllan .
  byddbe.V.3S.FUT plantchild.N.M.PL ynPRT mwynhauenjoy.V.INFIN dysguteach.V.INFIN sgiliauskills.N.M.PL cynbefore.PREP darllenread.V.INFIN gydawith.PREP Poppyname aand.CONJ Samname aand.CONJ yrthe.DET.DEF anifeiliaidanimals.N.M.PL ofrom.PREP Cyfres_Cae_Berllanname .
  children will enjoy learning skills before reading with Poppy and Sam and the animals from Cyfres Cae Berllan

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

patagonia10: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.