MIAMI - Zeledon7
Instances of

122JASmientras tú haces eso yo hago +...
  mientraswhile.CONJ you.PRON.SUB.MF.2S hacesdo.V.2S.PRES esothat.PRON.DEM.NT.SG yoI.PRON.SUB.MF.1S hagodo.V.1S.PRES .
  while you're doing that I'll do the [...]
206NATFridayE lo trabajas tú .
  Fridayname lohim.PRON.OBJ.M.3S trabajaswork.V.2S.PRES you.PRON.SUB.MF.2S .
  you're working on Friday.
256NATy tú qué dijiste ?
  yand.CONJ you.PRON.SUB.MF.2S quéwhat.INT dijistetell.V.2S.PAST ?
  and what did you say?
258NAT+< tú le dijiste que cierre temprano .
  you.PRON.SUB.MF.2S lehim.PRON.OBL.MF.23S dijistetell.V.2S.PAST quethat.CONJ cierreshut.V.13S.SUBJ.PRES tempranoearly.ADJ.M.SG .
  you told her to close early.
280NATno no pero si tú xxx .
  nonot.ADV nonot.ADV perobut.CONJ siif.CONJ you.PRON.SUB.MF.2S .
  no, no, but if you [...].
485NATfamoso breakE tú trabajando y yo también .
  famosofamous.ADJ.M.SG breakbreak.SV.INFIN you.PRON.SUB.MF.2S trabajandowork.V.PRESPART yand.CONJ yoI.PRON.SUB.MF.1S tambiéntoo.ADV .
  famous break, you working, and me too.
505JAS+< pero tú me dices +"/.
  perobut.CONJ you.PRON.SUB.MF.2S meme.PRON.OBL.MF.1S dicestell.V.2S.PRES .
  but you tell me
526NATimagínate tú .
  imagínateimagine.V.2S.IMPER.PRECLITIC+TE[PRON.MF.2S] you.PRON.SUB.MF.2S .
  just imagine.
634JAStú mismo me has dicho +"/.
  you.PRON.SUB.MF.2S mismosame.ADJ.M.SG meme.PRON.OBL.MF.1S hashave.V.2S.PRES dichotell.V.PASTPART .
  you told me yourself:
808NATy que una o tú o ella son las que xxx eso .
  yand.CONJ quethat.CONJ unaa.DET.INDEF.F.SG oor.CONJ you.PRON.SUB.MF.2S oor.CONJ ellashe.PRON.SUB.F.3S sonbe.V.3P.PRES lasthe.DET.DEF.F.PL quethat.PRON.REL esothat.PRON.DEM.NT.SG .
  and that one of them, you or her, are the ones who [...] that.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

zeledon7: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.