MIAMI - Zeledon1
Instances of sabes for speaker CAR

698CARy realmente la mayoría de nuestros pacientes (.) son pacientes tú sabes +/.
  yand.CONJ realmentereally.ADV lathe.DET.DEF.F.SG mayoríamajority.N.F.SG deof.PREP nuestrosour.ADJ.POSS.MF.1P.M.PL pacientespatient.N.M sonbe.V.3P.PRES pacientespatient.ADJ.M.PL you.PRON.SUB.MF.2S sabesknow.V.2S.PRES .
  and really most of our patients are patients you know
707CARentonces (.) tú sabes si <tú crees que> [///] <tú pensarías> [///] uno como por sentido común pensaría (.) que son más educados +/.
  entoncesthen.ADV you.PRON.SUB.MF.2S sabesknow.V.2S.PRES siif.CONJ you.PRON.SUB.MF.2S creesbelieve.V.2S.PRES quethat.CONJ you.PRON.SUB.MF.2S pensaríasthink.V.2S.COND unoone.PRON.M.SG comolike.CONJ porfor.PREP sentidosense.N.M.SG.[or].feel.V.PASTPART comúncommon.ADJ.M.SG pensaríathink.V.13S.COND quethat.CONJ sonbe.V.3P.PRES másmore.ADV educadoseducate.V.2P.IMPER+OS[PRON.MF.2P].[or].educate.V.M.PL.PASTPART .
  so you know you would think that there is a general feeling that they are well educated
907CARy (.) pero de todas maneras (.) tú sa(bes) a cualquiera [/] a cualquiera le saca de quicio .
  yand.CONJ perobut.CONJ deof.PREP todasall.ADJ.F.PL manerasway.N.F.PL you.PRON.SUB.MF.2S sabesknow.V.2S.PRES ato.PREP cualquieraanyone.PRON.MF.SG ato.PREP cualquieraanyone.PRON.MF.SG lehim.PRON.OBL.MF.23S sacaremove.V.3S.PRES deof.PREP quiciocrazy.N.M.SG .
  and but he's always you know he makes anyone nervous
946CARsabes quién es ?
  sabesknow.V.2S.PRES quiénwho.INT.MF.SG esbe.V.3S.PRES ?
  do you know who it is?
1080CAR+" mira sabes que ya no tienes +...
  miralook.V.2S.IMPER sabesknow.V.2S.PRES quethat.CONJ yaalready.ADV nonot.ADV tieneshave.V.2S.PRES .
  look you know that you don't

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

zeledon1: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.