MIAMI - Sastre9
Instances of un for speaker VAL

43VALes bueno tener un lugar donde uno pueda crecer porque digamos ahora estás aquí .
  esbe.V.3S.PRES buenowell.E tenerhave.V.INFIN unone.DET.INDEF.M.SG lugarplace.N.M.SG dondewhere.REL unoone.PRON.M.SG puedabe_able.V.13S.SUBJ.PRES crecergrow.V.INFIN porquebecause.CONJ digamostell.V.1P.SUBJ.PRES ahoranow.ADV estásbe.V.2S.PRES aquíhere.ADV .
  it's good to have a place where you can grow because, let's say you're here now.
329VALque (.) la vida hay que hacer de todo un poco .
  quethat.CONJ lathe.DET.DEF.F.SG vidalife.N.F.SG haythere_is.V.3S.PRES quethat.CONJ hacerdo.V.INFIN deof.PREP todoall.ADJ.M.SG.[or].everything.PRON.M.SG unone.DET.INDEF.M.SG pocolittle.ADJ.M.SG .
  because in life you have do a bit of everything.
422VALmeS trajoS unS libroS queS ellaS loS habíaS leídoS when she was &a in third grade I think .
  meme.PRON.OBL.MF.1S trajobring.V.3S.PAST unone.DET.INDEF.M.SG librobook.N.M.SG quethat.PRON.REL ellashe.PRON.SUB.F.3S lohim.PRON.OBJ.M.3S habíahave.V.13S.IMPERF leídoread.V.PASTPART whenwhen.CONJ sheshe.PRON.SUB.F.3S waswas.V.3S.PAST inin.PREP thirdthird.ADJ gradegrade.N.SG II.PRON.SUB.1S thinkthink.V.1S.PRES .
  she brought me a book she had read when she was in third grade, I think.
651VALy entonces <me lo> [/] me lo comí todo &do un día siguiente al otro .
  yand.CONJ entoncesthen.ADV meme.PRON.OBL.MF.1S lothe.DET.DEF.NT.SG meme.PRON.OBL.MF.1S lohim.PRON.OBJ.M.3S comíeat.V.1S.PAST todoall.ADJ.M.SG.[or].everything.PRON.M.SG unone.DET.INDEF.M.SG díaday.N.M.SG siguientefollowing.ADJ.M.SG alto_the.PREP+DET.DEF.M.SG otroother.PRON.M.SG .
  and then I ate it all, one day after the other
849VALun restaurante más rico !
  unone.DET.INDEF.M.SG restauranterestaurant.N.M.SG másmore.ADV riconice.ADJ.M.SG !
  such a delicious restaurant!

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

sastre9: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.