MIAMI - Sastre9
Instances of sabe for speaker VAL

126VAL+< no pero el tuyo sí sabe .
  nonot.ADV perobut.CONJ elthe.DET.DEF.M.SG tuyoof_yours.ADJ.POSS.MF.2S.M.SG yes.ADV sabeknow.V.2S.IMPER.[or].know.V.3S.PRES .
  no, but yours, you do know
143VAL+< y entonces en qué letra entonces cuando uno tiene que marcar la letra uno no sabe .
  yand.CONJ entoncesthen.ADV enin.PREP quéwhat.INT letraletter.N.F.SG entoncesthen.ADV cuandowhen.CONJ unoone.PRON.M.SG tienehave.V.3S.PRES quethat.CONJ marcarscore.V.INFIN lathe.DET.DEF.F.SG letraletter.N.F.SG unoone.PRON.M.SG nonot.ADV sabeknow.V.3S.PRES .
  and then what's the letter, so when you have to press a letter you don't know.
172VALtienes que busca(r)le la onda porque es que toda la gente en psicología sabe que [/] que eso no trabaja +/.
  tieneshave.V.2S.PRES quethat.CONJ buscarleseek.V.INFIN+LE[PRON.MF.3S] lathe.DET.DEF.F.SG ondawave.N.F.SG porquebecause.CONJ esbe.V.3S.PRES quethat.CONJ todaall.ADJ.F.SG lathe.DET.DEF.F.SG gentepeople.N.F.SG enin.PREP psicologíapsychology.N.F.SG sabeknow.V.2S.IMPER.[or].know.V.3S.PRES quethat.CONJ quethat.CONJ esothat.PRON.DEM.NT.SG nonot.ADV trabajawork.V.3S.PRES .
  you gotta search out an angle because everyone in psychology knows that that doesn't work.
215VALinstantáneamente ya él sabe que yo estoy disgustada .
  instantáneamenteinstantaneously.ADV yaalready.ADV élhe.PRON.SUB.M.3S sabeknow.V.2S.IMPER.[or].know.V.3S.PRES quethat.CONJ yoI.PRON.SUB.MF.1S estoybe.V.1S.PRES disgustadaupset.V.F.SG.PASTPART .
  he instantly knows I'm upset.
638VALporque él sabe hacerlo .
  porquebecause.CONJ élhe.PRON.SUB.M.3S sabeknow.V.2S.IMPER.[or].know.V.3S.PRES hacerlodo.V.INFIN+LO[PRON.M.3S] .
  because he knows how to do it.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

sastre9: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.