MIAMI - Sastre9
Instances of entonces for speaker VAL

135VAL<y &e> [//] y entonces están usando los dedos .
  yand.CONJ yand.CONJ entoncesthen.ADV estánbe.V.3P.PRES usandouse.V.PRESPART losthe.DET.DEF.M.PL dedosfinger.N.M.PL.[or].flip.N.M.PL .
  and then they're using their fingers
141VALxxx entonces el problema es que +/.
  entoncesthen.ADV elthe.DET.DEF.M.SG problematrouble.N.M.SG esbe.V.3S.PRES quethat.CONJ .
  so the problem is that
143VAL+< y entonces en qué letra entonces cuando uno tiene que marcar la letra uno no sabe .
  yand.CONJ entoncesthen.ADV enin.PREP quéwhat.INT letraletter.N.F.SG entoncesthen.ADV cuandowhen.CONJ unoone.PRON.M.SG tienehave.V.3S.PRES quethat.CONJ marcarscore.V.INFIN lathe.DET.DEF.F.SG letraletter.N.F.SG unoone.PRON.M.SG nonot.ADV sabeknow.V.3S.PRES .
  and then what's the letter, so when you have to press a letter you don't know.
143VAL+< y entonces en qué letra entonces cuando uno tiene que marcar la letra uno no sabe .
  yand.CONJ entoncesthen.ADV enin.PREP quéwhat.INT letraletter.N.F.SG entoncesthen.ADV cuandowhen.CONJ unoone.PRON.M.SG tienehave.V.3S.PRES quethat.CONJ marcarscore.V.INFIN lathe.DET.DEF.F.SG letraletter.N.F.SG unoone.PRON.M.SG nonot.ADV sabeknow.V.3S.PRES .
  and then what's the letter, so when you have to press a letter you don't know.
651VALy entonces <me lo> [/] me lo comí todo &do un día siguiente al otro .
  yand.CONJ entoncesthen.ADV meme.PRON.OBL.MF.1S lothe.DET.DEF.NT.SG meme.PRON.OBL.MF.1S lohim.PRON.OBJ.M.3S comíeat.V.1S.PAST todoall.ADJ.M.SG.[or].everything.PRON.M.SG unone.DET.INDEF.M.SG díaday.N.M.SG siguientefollowing.ADJ.M.SG alto_the.PREP+DET.DEF.M.SG otroother.PRON.M.SG .
  and then I ate it all, one day after the other

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

sastre9: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.