MIAMI - Sastre1
Instances of qué for speaker KEV

1KEVbueno y qué tú crees de [/] de aquí la cuadra lo que están haciendo ?
  buenowell.E yand.CONJ quéwhat.INT you.PRON.SUB.MF.2S creesbelieve.V.2S.PRES.[or].create.V.2S.SUBJ.PRES deof.PREP deof.PREP aquíhere.ADV lathe.DET.DEF.F.SG cuadrablock.N.F.SG lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL estánbe.V.3P.PRES haciendodo.V.PRESPART ?
  well, and what do you think about what they are doing here to the block?
62KEVpero <no me había fijado> [/] (.) <no me había> [//] no me he fijado qué cosa hay dentro .
  perobut.CONJ nonot.ADV meme.PRON.OBL.MF.1S habíahave.V.13S.IMPERF fijadofix.V.PASTPART nonot.ADV meme.PRON.OBL.MF.1S habíahave.V.13S.IMPERF nonot.ADV meme.PRON.OBL.MF.1S hehey.IM.[or].have.V.1S.PRES fijadofix.V.PASTPART quéwhat.INT cosathing.N.F.SG haythere_is.V.3S.PRES dentroinside.ADV .
  but I hadn't paid attention, I haven't paid any attention to what's inside.
373KEV+< qué edad tiene cincuenta ?
  quéwhat.INT edadage.N.F.SG tienehave.V.3S.PRES cincuentafifty.NUM ?
  how old is he, fifty?
614KEVsí yo no sé qué día empieza PepitaSE pero F_I_UE está erSE .
  yes.ADV yoI.PRON.SUB.MF.1S nonot.ADV know.V.1S.PRES quéwhat.INT díaday.N.M.SG empiezastart.V.2S.IMPER.[or].start.V.3S.PRES Pepitaname perobut.CONJ F_I_Uname estábe.V.3S.PRES erer.IM .
  yes, I don't know what day Pepita begins but FIU is.
848KEVqué te estaba diciendo ?
  quéwhat.INT teyou.PRON.OBL.MF.2S estababe.V.13S.IMPERF diciendotell.V.PRESPART ?
  what was I telling you?
879KEVpero qué pasa ?
  perobut.CONJ quéwhat.INT pasapass.V.2S.IMPER.[or].pass.V.3S.PRES ?
  but what's going on?
923KEVviste qué rica está la tarde ?
  vistesee.V.2S.PAST quéhow.ADV ricalovely.ADJ.F.SG estábe.V.3S.PRES lathe.DET.DEF.F.SG tardeafternoon.N.F.SG ?
  do you see how nice the weather is this afternoon?

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

sastre1: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.