MIAMI - Maria21
Instances of él for speaker MAR

61MARbueno lo que él tiene es un certificateE specificationE que la compañía se lo ha comprado con la I_T_TSE .
  buenowell.E lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL élhe.PRON.SUB.M.3S tienehave.V.3S.PRES esbe.V.3S.PRES unone.DET.INDEF.M.SG certificatecertificate.N.SG specificationspecification.N.SG quethat.PRON.REL lathe.DET.DEF.F.SG compañíacompany.N.F.SG seto_him.PRON.INDIR.MF.3SP lohim.PRON.OBJ.M.3S hahave.V.3S.PRES compradobuy.V.PASTPART conwith.PREP lathe.DET.DEF.F.SG I_T_Tname .
  well, he has a specification certificate that the company bought it for him with the ITT
67MARy él dice xxx exacto .
  yand.CONJ élhe.PRON.SUB.M.3S dicetell.V.3S.PRES exactoexact.ADJ.M.SG .
  and he said [...] exactly.
79MARehSE bueno <él lo> [/] él [/] él es .
  eheh.IM buenowell.E élhe.PRON.SUB.M.3S lothe.DET.DEF.NT.SG élhe.PRON.SUB.M.3S élhe.PRON.SUB.M.3S esbe.V.3S.PRES .
  OK, he is.
79MARehSE bueno <él lo> [/] él [/] él es .
  eheh.IM buenowell.E élhe.PRON.SUB.M.3S lothe.DET.DEF.NT.SG élhe.PRON.SUB.M.3S élhe.PRON.SUB.M.3S esbe.V.3S.PRES .
  OK, he is.
79MARehSE bueno <él lo> [/] él [/] él es .
  eheh.IM buenowell.E élhe.PRON.SUB.M.3S lothe.DET.DEF.NT.SG élhe.PRON.SUB.M.3S élhe.PRON.SUB.M.3S esbe.V.3S.PRES .
  OK, he is.
94MARa ver si basado en la gente de la edad de él cuánta [///] xxx si se mueren etc etc etc .
  ato.PREP versee.V.INFIN siif.CONJ basadobase.V.PASTPART enin.PREP lathe.DET.DEF.F.SG gentepeople.N.F.SG deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG edadage.N.F.SG deof.PREP élhe.PRON.SUB.M.3S cuántahow_much.ADJ.INT.F.SG.[or].how_much.PRON.INT.F.SG siif.CONJ seself.PRON.REFL.MF.3SP muerendie.V.3P.PRES etcetc.ADV etcetc.ADV etcetc.ADV .
  to see if, based on people from within his age-group, how much [...] if they die, etc, etc.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

maria21: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.