MIAMI - Maria16
Instances of es for speaker MAR

31MARy le dije cómo eso es posible si le estamos sacando dinero .
  yand.CONJ lehim.PRON.OBL.MF.23S dijetell.V.1S.PAST cómohow.INT esothat.PRON.DEM.NT.SG esbe.V.3S.PRES posiblepossible.ADJ.M.SG siif.CONJ lehim.PRON.OBL.MF.23S estamosbe.V.1P.PRES sacandoremove.V.PRESPART dineromoney.N.M.SG .
  and I told him how is that possible if we are earning money from it.
37MARvamos no es lo mismo .
  vamosgo.V.1P.PRES nonot.ADV esbe.V.3S.PRES lothe.DET.DEF.NT.SG mismosame.ADJ.M.SG .
  well, it's not the same.
93MARsi no te es mucha lata sino yo quedo [?] en la casa .
  siif.CONJ nonot.ADV teyou.PRON.OBL.MF.2S esbe.V.3S.PRES muchamuch.ADJ.F.SG latatin.N.F.SG sinobut.CONJ yoI.PRON.SUB.MF.1S quedostay.V.1S.PRES enin.PREP lathe.DET.DEF.F.SG casahouse.N.F.SG .
  if it isn't too annoying for you, if not, I'll stay at home.
160MARy me es más fácil ponerlo yo que mandarlo pa(ra) atrás y todo eso .
  yand.CONJ meme.PRON.OBL.MF.1S esbe.V.3S.PRES másmore.ADV fácileasy.ADJ.M.SG ponerloput.V.INFIN+LO[PRON.M.3S] yoI.PRON.SUB.MF.1S quethat.CONJ mandarloorder.V.INFIN+LO[PRON.M.3S] parafor.PREP atrásbackwards.ADV yand.CONJ todoall.ADJ.M.SG esothat.PRON.DEM.NT.SG .
  and it's easier for me to place it myself than send it back and everything.
195MARcoño pero es que es rosada .
  coñofuck.E perobut.CONJ esbe.V.3S.PRES quethat.CONJ esbe.V.3S.PRES rosadapink.ADJ.F.SG .
  fuck, it's pink.
195MARcoño pero es que es rosada .
  coñofuck.E perobut.CONJ esbe.V.3S.PRES quethat.CONJ esbe.V.3S.PRES rosadapink.ADJ.F.SG .
  fuck, it's pink.
199MARuh esS estaS [///] seS pareceS aS laS queS teníamosS yaS ?
  uhuh.IM esbe.V.3S.PRES estathis.PRON.DEM.F.SG seself.PRON.REFL.MF.3SP pareceseem.V.3S.PRES ato.PREP lathe.DET.DEF.F.SG quethat.PRON.REL teníamoshave.V.1P.IMPERF yaalready.ADV ?
  

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

maria16: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.