MIAMI - Herring5
Instances of diciendo for speaker NOA

1NOAyo le estaba diciendo que [/] que hay gente que .
  yoI.PRON.SUB.MF.1S lehim.PRON.OBL.MF.23S estababe.V.13S.IMPERF diciendotell.V.PRESPART quethat.CONJ quethat.CONJ haythere_is.V.3S.PRES gentepeople.N.F.SG quethat.PRON.REL .
  I was telling him that there are people who
2NOAyo le estaba diciendo que hay gente que [/] que [/] que lo ve extraño .
  yoI.PRON.SUB.MF.1S lehim.PRON.OBL.MF.23S estababe.V.13S.IMPERF diciendotell.V.PRESPART quethat.CONJ haythere_is.V.3S.PRES gentepeople.N.F.SG quethat.PRON.REL quethat.CONJ quethat.CONJ lohim.PRON.OBJ.M.3S vego.V.2S.IMPER.[or].see.V.2S.IMPER.[or].see.V.3S.PRES extrañoweird.ADJ.M.SG .
  I was telling him that there are people who might think it strange.
5NOAMaría que me estaba diciendo que +...
  Maríaname quethat.CONJ meme.PRON.OBL.MF.1S estababe.V.13S.IMPERF diciendotell.V.PRESPART quethat.CONJ .
  María was telling me that ...
76NOAmandó un e-mailE diciendo <que le habí(a)> [//] que había otra persona en la dirección en lugar de ella .
  mandóorder.V.3S.PAST unone.DET.INDEF.M.SG emailunk diciendotell.V.PRESPART quethat.CONJ lehim.PRON.OBL.MF.23S habíahave.V.13S.IMPERF quethat.CONJ habíahave.V.13S.IMPERF otraother.ADJ.F.SG personaperson.N.F.SG enin.PREP lathe.DET.DEF.F.SG direccióndirection.N.F.SG enin.PREP lugarplace.N.M.SG deof.PREP ellashe.PRON.SUB.F.3S .
  she sent an email saying that there was, that there was another person managing it in her place.
132NOAqué estaba diciendo yo ?
  quéwhat.INT estababe.V.13S.IMPERF diciendotell.V.PRESPART yoI.PRON.SUB.MF.1S ?
  what was I saying?
152NOAy qué estaba diciendo yo ?
  yand.CONJ quéwhat.INT estababe.V.13S.IMPERF diciendotell.V.PRESPART yoI.PRON.SUB.MF.1S ?
  and what was I saying?

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring5: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.