MIAMI - Herring5
Instances of Mauricio for speaker NOA

553NOAese MauricioSE no la vuelve a mirar ni a +...
  esethat.PRON.DEM.M.SG Mauricioname nonot.ADV laher.PRON.OBJ.F.3S vuelvereturn.V.2S.IMPER.[or].return.V.3S.PRES ato.PREP mirarlook.V.INFIN ninor.CONJ ato.PREP .
  that Mauricio is not going to look at her again or ...
557NOAMauricioSE tiene otro concepto completamente +//.
  Mauricioname tienehave.V.3S.PRES otroother.ADJ.M.SG conceptoconcept.N.M.SG completamentewholly.ADV .
  Mauricia has a whole other concept of.
558NOAah hablando de MauricioSE estábamos mirando .
  ahah.IM hablandotalk.V.PRESPART deof.PREP Mauricioname estábamosbe.V.1P.IMPERF mirandolook.V.PRESPART .
  ah, talking of Mauricio, we were looking at.
577NOAque ahí va a cazar mi [//] mi amigo MauricioSE .
  quethat.CONJ ahíthere.ADV vago.V.3S.PRES ato.PREP cazarhunt.V.INFIN mimy.ADJ.POSS.MF.1S.SG mimy.ADJ.POSS.MF.1S.SG amigofriend.N.M.SG Mauricioname .
  because there's where my, my friend Mauricio goes hunting.
589NOAes que yo no le puedo echar nadie a MauricioSE porque después quedo mal .
  esbe.V.3S.PRES quethat.CONJ yoI.PRON.SUB.MF.1S nonot.ADV lehim.PRON.OBL.MF.23S puedobe_able.V.1S.PRES echarchuck.V.INFIN nadieno-one.PRON ato.PREP Mauricioname porquebecause.CONJ despuésafterwards.ADV quedostay.V.1S.PRES malpoorly.ADJ.M.SG.[or].poorly.ADV.[or].poorly.N.M.SG .
  I really can't introduce anyone to Mauricio because later I feel bad.
609NOAmira MauricioSE él ha siempre ha sido como de mente como de persona mayor .
  miralook.V.2S.IMPER Mauricioname élhe.PRON.SUB.M.3S hahave.V.3S.PRES siemprealways.ADV hahave.V.3S.PRES sidobe.V.PASTPART comolike.CONJ deof.PREP mentemind.N.F.SG comolike.CONJ deof.PREP personaperson.N.F.SG mayormain.ADJ.M.SG .
  look, Mauricio he has always had this old person kind of thinking.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring5: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.