MIAMI - Herring2
Instances of tiene

17TOMsi querés tener una relación seria tiene que hacerlo porque la gente +/.
  siif.CONJ queréswant.V.2S.PRES tenerhave.V.INFIN unaa.DET.INDEF.F.SG relaciónrelationship.N.F.SG seriaserious.ADJ.F.SG tienehave.V.3S.PRES quethat.CONJ hacerlodo.V.INFIN+LO[PRON.M.3S] porquebecause.CONJ lathe.DET.DEF.F.SG gentepeople.N.F.SG .
  if you want to be in a relationship it has to be because people...
391MIGel maje seguramente aquí lo tiene .
  elthe.DET.DEF.M.SG majeguy.N.M.SG seguramentesurely.ADV aquíhere.ADV lohim.PRON.OBJ.M.3S tienehave.V.3S.PRES .
  surely the guy's got it
402MIG+" y no sientan que tiene que hablar inglés .
  yand.CONJ nonot.ADV sientansit.V.3P.PRES.[or].feel.V.3P.SUBJ.PRES quethat.CONJ tienehave.V.3S.PRES quethat.CONJ hablartalk.V.INFIN inglésenglish.ADJ.M.SG.[or].english.N.M.SG .
  and you don't feel like you have to speak in English
601TOMqué tiene ArmandoSE ?
  quéwhat.INT tienehave.V.3S.PRES Armandoname ?
  what's up with Armando?
608TOM+< tiene diecinueve ArmandoSE .
  tienehave.V.3S.PRES diecinuevenineteen.NUM Armandoname .
  he's nineteen, Armando
609TOMpero parece que tiene diez .
  perobut.CONJ pareceseem.V.3S.PRES quethat.CONJ tienehave.V.3S.PRES diezten.NUM .
  yeah but he looks like ten.
734MIG+< eso te lo tiene que enseñar desde chiquito .
  esothat.PRON.DEM.NT.SG teyou.PRON.OBL.MF.2S lohim.PRON.OBJ.M.3S tienehave.V.3S.PRES quethat.CONJ enseñarteach.V.INFIN desdesince.PREP chiquitosmall.ADJ.M.SG.DIM .
  that's something that one has to teach you when you're young
821MIGtiene que ser veinte y veinte bróder .
  tienehave.V.3S.PRES quethat.CONJ serbe.V.INFIN veintetwenty.NUM yand.CONJ veintetwenty.NUM bróderdude.N.M.SG .
  it has to be twenty and twenty man

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring2: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.