MIAMI - Herring14
Instances of había for speaker GAB

400GABy pero había un ataque en los buses .
  yand.CONJ perobut.CONJ habíahave.V.13S.IMPERF unone.DET.INDEF.M.SG ataquestroke.N.M.SG enin.PREP losthe.DET.DEF.M.PL busesbus.N.M.PL .
  but there was an attack on the buses.
413GABy un [//] había un círculo donde estaban alrededor de edificios .
  yand.CONJ unone.DET.INDEF.M.SG habíahave.V.13S.IMPERF unone.DET.INDEF.M.SG círculoring.N.M.SG dondewhere.REL estabanbe.V.3P.IMPERF alrededoraround.ADV deof.PREP edificiosbuilding.N.M.PL .
  and there was a circle where they were, around buildings.
853GABy les vendió setenta dólares que era más de lo que JaneSE les había vendido .
  yand.CONJ lesthem.PRON.OBL.MF.23P vendiósell.V.3S.PAST setentaseventy.NUM dólaresdollar.N.M.PL quethat.PRON.REL erabe.V.13S.IMPERF másmore.ADV deof.PREP lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL Janename lesthem.PRON.OBL.MF.23P habíahave.V.13S.IMPERF vendidosell.V.PASTPART .
  and she sold him seventy dollars, which was more than what Jane had sold them.
925GABpero es que (.) en ese momento tenía que &ha haber aplicado la sangre de Jesús porque no había manera de controlar lo que estaba pasando dentro de mí .
  perobut.CONJ esbe.V.3S.PRES quethat.CONJ enin.PREP esethat.ADJ.DEM.M.SG momentomomentum.N.M.SG teníahave.V.13S.IMPERF quethat.CONJ haberhave.V.INFIN aplicadoenforce.V.PASTPART lathe.DET.DEF.F.SG sangreblood.N.F.SG deof.PREP Jesúsname porquebecause.CONJ nonot.ADV habíahave.V.13S.IMPERF maneraway.N.F.SG deof.PREP controlarmonitor.V.INFIN lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL estababe.V.13S.IMPERF pasandopass.V.PRESPART dentroinside.ADV deof.PREP me.PRON.PREP.MF.1S .
  but this is, in that moment I should have applied the blood of Jesus because there was no way to control what was going on inside of me.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring14: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.