MIAMI - Herring14
Instances of ejemplo for speaker CON

150CONpara por ejemplo ropa normal así por aquí debe haber un laundryE .
  parafor.PREP porfor.PREP ejemploexample.N.M.SG ropaclothing.N.F.SG normalordinary.ADJ.M.SG asíthus.ADV porfor.PREP aquíhere.ADV debeowe.V.2S.IMPER.[or].owe.V.3S.PRES haberhave.V.INFIN unone.DET.INDEF.M.SG laundrylaundry.N.SG .
  for example, for normal clothes or so there must be a laundry around here.
172CONporque sí &s por ejemplo si [/] si &s pues dios te manda para allá .
  porquebecause.CONJ yes.ADV porfor.PREP ejemploexample.N.M.SG siif.CONJ siif.CONJ puesthen.CONJ diosgod.N.M.SG.[or].tell.V.2S.IMPER+OS[PRON.MF.2P] teyou.PRON.OBL.MF.2S mandaorder.V.3S.PRES parafor.PREP alláthere.ADV .
  because if, for instance if, so if, God sends you over there.
668CONpero por ejemplo ellos pudieron haberlo hecho más clara poniendo un piso más claro .
  perobut.CONJ porfor.PREP ejemploexample.N.M.SG ellosthey.PRON.SUB.M.3P pudieronbe_able.V.3P.PAST haberlohave.V.INFIN+LO[PRON.M.3S] hechodo.V.PASTPART másmore.ADV claralight.ADJ.F.SG poniendoput.V.PRESPART unone.DET.INDEF.M.SG pisofloor.N.M.SG másmore.ADV claroof_course.E .
  buy they could have make it clearer by putting a clearer floor.
700CONcomo ayer por ejemplo <en la ca(sa)> [//] en el bookstoreE al frente a mí <me gusta> [//] me gustó ese hueco .
  comolike.CONJ ayeryesterday.ADV porfor.PREP ejemploexample.N.M.SG enin.PREP lathe.DET.DEF.F.SG casahouse.N.F.SG enin.PREP elthe.DET.DEF.M.SG bookstorebookstore.N.SG alto_the.PREP+DET.DEF.M.SG frentefront.N.M ato.PREP me.PRON.PREP.MF.1S meme.PRON.OBL.MF.1S gustalike.V.3S.PRES meme.PRON.OBL.MF.1S gustólike.V.3S.PAST esethat.ADJ.DEM.M.SG huecohollow.N.M.SG .
  like yesterday for example in the house, in the bookstore in front of, I like, I liked that spot.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring14: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.