MIAMI - Herring12
Instances of viene for speaker TIM

280TIMvos sabés que nunca he ido siempre que viene esa mierda ay xxx tu huevo .
  vosyou.PRON.SUB.2S sabésknow.V.2S.PRES quethat.CONJ nuncanever.ADV hehey.IM.[or].have.V.1S.PRES idogo.V.PASTPART siemprealways.ADV quethat.CONJ vienecome.V.3S.PRES esathat.ADJ.DEM.F.SG mierdashit.N.F.SG ayoh.IM tuyour.ADJ.POSS.MF.2S.SG huevoegg.N.M.SG .
  you know I've never been there whenever that shit's here [...] you dick
352TIMlo es que miré la formación ma(j)e cuando [/] cuando se viene formando el [/] el feto y no sé qué .
  lohim.PRON.OBJ.M.3S esbe.V.3S.PRES quethat.CONJ mirélook.V.1S.PAST lathe.DET.DEF.F.SG formacióntraining.N.F.SG majeguy.N.M.SG cuandowhen.CONJ cuandowhen.CONJ seself.PRON.REFL.MF.3SP vienecome.V.3S.PRES formandoform.V.PRESPART elthe.DET.DEF.M.SG elthe.DET.DEF.M.SG fetofoetus.N.M.SG yand.CONJ nonot.ADV know.V.1S.PRES quéwhat.INT .
  what I saw was the development, man, when the fetus is developing and so on
374TIMmás o menos se parecen se parecen en puta maje cómo se viene formando .
  másmore.ADV oor.CONJ menosless.ADV seself.PRON.REFL.MF.3SP parecenseem.V.3P.PRES seself.PRON.REFL.MF.3SP parecenseem.V.3P.PRES enin.PREP putawhore.N.F.SG majeguy.N.M.SG cómohow.INT seself.PRON.REFL.MF.3SP vienecome.V.3S.PRES formandoform.V.PRESPART .
  they more or less look alike when they're developing
514TIMay maje maje es que ahí viene mi mamá subiendo las escaleras para turquearme .
  ayoh.IM majeguy.N.M.SG majeguy.N.M.SG esbe.V.3S.PRES quethat.CONJ ahíthere.ADV vienecome.V.3S.PRES mimy.ADJ.POSS.MF.1S.SG mamámum.N.F.SG subiendorise.V.PRESPART lasthe.DET.DEF.F.PL escalerasstaircase.N.F.PL parafor.PREP turquearmeinsult.V.INFIN+ME[PRON.MF.1S] .
  oh, dude, dude, my mom's coming up the stairs to give me crap

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring12: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.