MIAMI - Herring12
Instances of llama

72TIMse llama Marta .
  seself.PRON.REFL.MF.3SP llamacall.V.3S.PRES Martaname .
  her name is Marta
80TIMse llama se llama MartaSE MartitaSE .
  seself.PRON.REFL.MF.3SP llamacall.V.3S.PRES seself.PRON.REFL.MF.3SP llamacall.V.3S.PRES Martaname Martitaname .
  her name is Marta, Martita
80TIMse llama se llama MartaSE MartitaSE .
  seself.PRON.REFL.MF.3SP llamacall.V.3S.PRES seself.PRON.REFL.MF.3SP llamacall.V.3S.PRES Martaname Martitaname .
  her name is Marta, Martita
167MIGy entonces el maje de la nada likeE <heE neverE callsE me@s:eng> [//] el maje casi nunca me llama likeE de repente por allá chateamos de vez en cuando .
  yand.CONJ entoncesthen.ADV elthe.DET.DEF.M.SG majeguy.N.M.SG deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG nadanothing.PRON likelike.CONJ hehe.PRON.SUB.M.3S nevernever.ADV callscall.SV.INFIN+PV meme.PRON.OBJ.1S elthe.DET.DEF.M.SG majeguy.N.M.SG casinearly.ADV nuncanever.ADV meme.PRON.OBL.MF.1S llamacall.V.3S.PRES likelike.CONJ deof.PREP repentesuddenly.ADV porfor.PREP alláthere.ADV chateamoschat.V.1PL.PRES deof.PREP veztime.N.F.SG enin.PREP cuandowhen.CONJ .
  so the guy, out of nowhere, like, he never calls me; the guy hardly ever calls me and all of a sudden we chat once in a while
169MIGy likeE me llama el sábado .
  yand.CONJ likelike.V.INFIN meme.PRON.OBL.MF.1S llamacall.V.3S.PRES elthe.DET.DEF.M.SG sábadoSaturday.N.M.SG .
  and like, he calls me on Saturday
489MIGentonces ya nace el niño y cómo se llama le digo .
  entoncesthen.ADV yaalready.ADV nacebe_born.V.2S.IMPER.[or].be_born.V.3S.PRES elthe.DET.DEF.M.SG niñochild.N.M.SG yand.CONJ cómohow.INT seself.PRON.REFL.MF.3SP llamacall.V.3S.PRES lehim.PRON.OBL.MF.23S digotell.V.1S.PRES .
  so the kid is born and I ask him, what's his name

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring12: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.