MIAMI - Herring11
Instances of su for speaker GRA

9GRAdespués de su primera creación empezó a estabilizarse cuando ya tenía trece años &e &e JosephSE JoachimSE .
  despuésafterwards.ADV deof.PREP suhis.ADJ.POSS.MF.3SP.SG primerafirst.ORD.F.SG creacióncreation.N.F.SG empezóstart.V.3S.PAST ato.PREP estabilizarsestabilise.V.INFIN+SE[PRON.MF.3S] cuandowhen.CONJ yaalready.ADV teníahave.V.13S.IMPERF trecethirteen.NUM añosyear.N.M.PL Josephname Joachimname .
  after his first creation he began to establish himself when he was already thirteen, Joseph Joachim
221GRAen su casa ?
  enin.PREP suhis.ADJ.POSS.MF.3SP.SG casahouse.N.F.SG ?
  at his house?
298GRAesa ya tiene su dueño .
  esathat.PRON.DEM.F.SG yaalready.ADV tienehave.V.3S.PRES suhis.ADJ.POSS.MF.3SP.SG dueñoowner.N.M.SG .
  that one already belongs to someone
376GRAel [/] el [//] el sol nunca estaba puesto en todo su imperio .
  elthe.DET.DEF.M.SG elthe.DET.DEF.M.SG elthe.DET.DEF.M.SG solsun.N.M.SG nuncanever.ADV estababe.V.13S.IMPERF puestoput.V.PASTPART enin.PREP todoall.ADJ.M.SG.[or].everything.PRON.M.SG suhis.ADJ.POSS.MF.3SP.SG imperioempire.N.M.SG .
  the sun never set in all its empire
467GRAy él ama a FreddySE como el alma de [/] de como su propia madre .
  yand.CONJ élhe.PRON.SUB.M.3S amalove.V.2S.IMPER.[or].love.V.3S.PRES ato.PREP Freddyname comolike.CONJ elthe.DET.DEF.M.SG almasoul.N.F.SG deof.PREP deof.PREP comolike.CONJ suhis.ADJ.POSS.MF.3SP.SG propiaown.ADJ.F.SG madremother.N.F.SG .
  and he loves Freddy like his own mother
527GRApero por la noche se iba pa(ra) su casa .
  perobut.CONJ porfor.PREP lathe.DET.DEF.F.SG nochenight.N.F.SG seself.PRON.REFL.MF.3SP ibago.V.13S.IMPERF parafor.PREP suhis.ADJ.POSS.MF.3SP.SG casahouse.N.F.SG .
  but at night he went home

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring11: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.