MIAMI - Herring11
Instances of señor

89GRA+< yo he visto a este señor muchas veces pero &a .
  yoI.PRON.SUB.MF.1S hehave.V.1S.PRES vistosee.V.PASTPART ato.PREP estethis.ADJ.DEM.M.SG señorgentleman.N.M.SG muchasmuch.ADJ.F.PL vecestime.N.F.PL perobut.CONJ .
  I have seen this man many times but
253GRAes el mismo señor que lo +//.
  esbe.V.3S.PRES elthe.DET.DEF.M.SG mismosame.ADJ.M.SG señorgentleman.N.M.SG quethat.PRON.REL lothe.DET.DEF.NT.SG .
  it's the same man who
404GRAes una canción de [/] de este (.) señor que anda cantando música (.) regular .
  esbe.V.3S.PRES unaa.DET.INDEF.F.SG canciónsong.N.F.SG deof.PREP deof.PREP esteEast.N.M.SG señorgentleman.N.M.SG quethat.PRON.REL andawalk.V.3S.PRES cantandosing.V.PRESPART músicamusic.N.F.SG regularregular.ADJ.M.SG .
  it's a song by that man who sings normal music
444GRAeh el SamSE trató de conseguir al señor que le arreglara la computadora porque él dice que está muy [/] muy lenta .
  eheh.IM elthe.DET.DEF.M.SG Samname tratótreat.V.3S.PAST deof.PREP conseguirmanage.V.INFIN alto_the.PREP+DET.DEF.M.SG señorgentleman.N.M.SG quethat.PRON.REL lehim.PRON.OBL.MF.23S arreglarafix.V.13S.SUBJ.IMPERF lathe.DET.DEF.F.SG computadoracomputer.N.F.SG porquebecause.CONJ élhe.PRON.SUB.M.3S dicetell.V.3S.PRES quethat.CONJ estábe.V.3S.PRES muyvery.ADV muyvery.ADV lentaslow.ADJ.F.SG .
  er, Sam tried to get the man to fix his computer because he says it's very slow
476GRAél [///] yo no más he escuchado una solo dos canciones de este señor .
  élhe.PRON.SUB.M.3S yoI.PRON.SUB.MF.1S nonot.ADV másmore.ADV hehey.IM.[or].have.V.1S.PRES escuchadolisten.V.PASTPART unaa.DET.INDEF.F.SG soloonly.ADJ.M.SG dostwo.NUM cancionessong.N.F.PL deof.PREP esteEast.N.M.SG señorgentleman.N.M.SG .
  he, I've only heard one or two songs by this man

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring11: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.