MIAMI - Herring11
Instances of estoy

76GRAlo que pasa es que estoy traduciendo de un [//] una página a la otra .
  lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL pasapass.V.3S.PRES esbe.V.3S.PRES quethat.CONJ estoybe.V.1S.PRES traduciendotranslate.V.PRESPART deof.PREP unone.DET.INDEF.M.SG unaa.DET.INDEF.F.SG páginapage.N.F.SG ato.PREP lathe.DET.DEF.F.SG otraother.PRON.F.SG .
  the thing is that I'm translating from one page to the next
242GRAbueno le [/] lo estoy contro(lando) [//] yo estoy controlando a ella desde aquí .
  buenowell.E lehim.PRON.OBL.MF.23S lohim.PRON.OBJ.M.3S estoybe.V.1S.PRES controlandomonitor.V.PRESPART yoI.PRON.SUB.MF.1S estoybe.V.1S.PRES controlandomonitor.V.PRESPART ato.PREP ellashe.PRON.OBJ.F.3S desdesince.PREP aquíhere.ADV .
  well, I'm controlling her from here
242GRAbueno le [/] lo estoy contro(lando) [//] yo estoy controlando a ella desde aquí .
  buenowell.E lehim.PRON.OBL.MF.23S lohim.PRON.OBJ.M.3S estoybe.V.1S.PRES controlandomonitor.V.PRESPART yoI.PRON.SUB.MF.1S estoybe.V.1S.PRES controlandomonitor.V.PRESPART ato.PREP ellashe.PRON.OBJ.F.3S desdesince.PREP aquíhere.ADV .
  well, I'm controlling her from here
284GRAyo no estoy diciendo que sí tal vez él canta esa más que cualquiera otra .
  yoI.PRON.SUB.MF.1S nonot.ADV estoybe.V.1S.PRES diciendotell.V.PRESPART quethat.CONJ yes.ADV talsuch.ADJ.MF.SG veztime.N.F.SG élhe.PRON.SUB.M.3S cantasing.V.2S.IMPER.[or].sing.V.3S.PRES esathat.PRON.DEM.F.SG másmore.ADV quethat.CONJ cualquieraanyone.PRON.MF.SG otraother.PRON.F.SG .
  I'm not saying that, yes, perhaps he should sing that one more than some other one
313GRAya yo lo estoy arreglando .
  yaalready.ADV yoI.PRON.SUB.MF.1S lohim.PRON.OBJ.M.3S estoybe.V.1S.PRES arreglandofix.V.PRESPART .
  I'm already fixing him up

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring11: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.