33 | CAL | pero y [/] y recuerda que ya a ese momento empezó él empezó a [/] a [/] a estar &e tener problema con el oído . |
perobut.CONJ yand.CONJ yand.CONJ recuerdarecall.V.3S.PRES quethat.CONJ yaalready.ADV ato.PREP esethat.ADJ.DEM.M.SG momentomomentum.N.M.SG empezóstart.V.3S.PAST élhe.PRON.SUB.M.3S empezóstart.V.3S.PAST ato.PREP ato.PREP ato.PREP estarbe.V.INFIN tenerhave.V.INFIN problematrouble.N.M.SG conwith.PREP elthe.DET.DEF.M.SG oídohearing.N.M.SG . | ||
but remember he had already started having hearing problems by then | ||
139 | GRA | +< aquí no debe estar . |
aquíhere.ADV nonot.ADV debeowe.V.3S.PRES estarbe.V.INFIN . | ||
it probably isn't here | ||
299 | GRA | él no [/] no puede estar cantando esa tantas veces . |
élhe.PRON.SUB.M.3S nonot.ADV nonot.ADV puedebe_able.V.3S.PRES estarbe.V.INFIN cantandosing.V.PRESPART esathat.PRON.DEM.F.SG tantasso_much.ADJ.F.PL vecestime.N.F.PL . | ||
he can't be singing that so often |
bilingualism@bangor.ac.uk
The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus
The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.