MIAMI - Herring11
Instances of dice

7GRAy entonces después dice .
  yand.CONJ entoncesthen.ADV despuésafterwards.ADV dicetell.V.3S.PRES .
  and so then it says
38GRApero &a vamos a ver qué dice el +//.
  perobut.CONJ vamosgo.V.1P.PRES ato.PREP versee.V.INFIN quéwhat.INT dicetell.V.3S.PRES elthe.DET.DEF.M.SG .
  but let's see what it says
51GRAaquí dice mil [/] mil setecientos noventa y dos al noventa al noventa y dos .
  aquíhere.ADV dicetell.V.3S.PRES milthousand.NUM milthousand.NUM setecientosseven_hundred.NUM.M.PL noventaninety.NUM yand.CONJ dostwo.NUM alto_the.PREP+DET.DEF.M.SG noventaninety.NUM alto_the.PREP+DET.DEF.M.SG noventaninety.NUM yand.CONJ dostwo.NUM .
  it says here 1792, to 92
54GRApero eso es lo que dice aquí .
  perobut.CONJ esothat.PRON.DEM.NT.SG esbe.V.3S.PRES lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL dicetell.V.3S.PRES aquíhere.ADV .
  but that's what it says here
77CALsí bueno &e aún aquí lo [//] aquí dice también &e de [/] de [/] de su principio cuando él &e la primera vez que lo [//] el [/] él recibió mucha crítica .
  yes.ADV buenowell.E aúneven.ADV aquíhere.ADV lothe.DET.DEF.NT.SG aquíhere.ADV dicetell.V.3S.PRES tambiéntoo.ADV deof.PREP deof.PREP deof.PREP suhis.ADJ.POSS.MF.3SP.SG principioprinciple.N.M.SG cuandowhen.CONJ élhe.PRON.SUB.M.3S lathe.DET.DEF.F.SG primerafirst.ORD.F.SG veztime.N.F.SG quethat.PRON.REL lothe.DET.DEF.NT.SG elthe.DET.DEF.M.SG élhe.PRON.SUB.M.3S recibióreceive.V.3S.PAST muchamuch.ADJ.F.SG críticacritical.ADJ.F.SG.[or].critical.N.F.SG .
  well, yes, and here it also talks about its beginning when it, the first time, that it received a lot of criticism
171GRAdice que no .
  dicetell.V.3S.PRES quethat.CONJ nonot.ADV .
  he says no
217CALy dice que sí lo [/] lo toca .
  yand.CONJ dicetell.V.3S.PRES quethat.CONJ yes.ADV lothe.DET.DEF.NT.SG lohim.PRON.OBJ.M.3S tocatouch.V.2S.IMPER.[or].touch.V.3S.PRES .
  and he says, yes, he does play it
228GRAcuando suena el teléfono él dice yo quiero hablar con mi tía .
  cuandowhen.CONJ suenasound.V.3S.PRES elthe.DET.DEF.M.SG teléfonotelephone.N.M.SG élhe.PRON.SUB.M.3S dicetell.V.3S.PRES yoI.PRON.SUB.MF.1S quierowant.V.1S.PRES hablartalk.V.INFIN conwith.PREP mimy.ADJ.POSS.MF.1S.SG tíaaunt.N.F.SG.[or].aunt.N.M.SG .
  when the phone rings he says, I want to talk to my aunt
232CALsegún [/] según LisaSE dice que le &e él se sienta .
  segúnaccording.CONJ.[or].according.PREP segúnaccording.CONJ.[or].according.PREP Lisaname dicetell.V.3S.PRES quethat.CONJ lehim.PRON.OBL.MF.23S élhe.PRON.SUB.M.3S seself.PRON.REFL.MF.3SP sientafeel.V.13S.SUBJ.PRES.[or].sit.V.3S.PRES .
  according to Lisa, she says he sits down
288GRAcómo es que se dice ?
  cómohow.INT esbe.V.3S.PRES quethat.CONJ seself.PRON.REFL.MF.3SP dicetell.V.3S.PRES ?
  how do you say it?
365GRA+< hay [/] hay una [/] una que dice (.) it'sE fiveE o'clockE somewhereE .
  haythere_is.V.3S.PRES haythere_is.V.3S.PRES unaa.DET.INDEF.F.SG unaa.DET.INDEF.F.SG quethat.PRON.REL dicetell.V.3S.PRES it'sit.PRON.SUB.3S+BE.V.3S.PRES fivefive.NUM o'clocko'clock.ADV somewheresomewhere.ADV .
  there's one that says it's five o'clock somewhere
405GRAy dice que en alguna parte tiene que ser las cinco de la tarde .
  yand.CONJ dicetell.V.3S.PRES quethat.CONJ enin.PREP algunasome.PRON.F.SG partepart.N.F.SG.[or].split.V.2S.IMPER.[or].split.V.3S.PRES tienehave.V.3S.PRES quethat.CONJ serbe.V.INFIN lasthe.DET.DEF.F.PL cincofive.NUM deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG tardeafternoon.N.F.SG .
  and says somewhere it must be five o'clock
411GRAno es el reloj que [/] que dice que es las cinco de la tarde .
  nonot.ADV esbe.V.3S.PRES elthe.DET.DEF.M.SG relojwatch.N.M.SG quethat.PRON.REL quethat.CONJ dicetell.V.3S.PRES quethat.CONJ esbe.V.3S.PRES lasthe.DET.DEF.F.PL cincofive.NUM deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG tardeafternoon.N.F.SG .
  it's not the clock that says it's five o'clock
444GRAeh el SamSE trató de conseguir al señor que le arreglara la computadora porque él dice que está muy [/] muy lenta .
  eheh.IM elthe.DET.DEF.M.SG Samname tratótreat.V.3S.PAST deof.PREP conseguirmanage.V.INFIN alto_the.PREP+DET.DEF.M.SG señorgentleman.N.M.SG quethat.PRON.REL lehim.PRON.OBL.MF.23S arreglarafix.V.13S.SUBJ.IMPERF lathe.DET.DEF.F.SG computadoracomputer.N.F.SG porquebecause.CONJ élhe.PRON.SUB.M.3S dicetell.V.3S.PRES quethat.CONJ estábe.V.3S.PRES muyvery.ADV muyvery.ADV lentaslow.ADJ.F.SG .
  er, Sam tried to get the man to fix his computer because he says it's very slow
457GRAno no dice eso a la gente la(tina) +/.
  nonot.ADV nonot.ADV dicetell.V.3S.PRES esothat.PRON.DEM.NT.SG ato.PREP lathe.DET.DEF.F.SG gentepeople.N.F.SG latinalatin.ADJ.F.SG .
  no, he doesn't say that about Latino people
462CALél me habló dice +".
  élhe.PRON.SUB.M.3S meme.PRON.OBL.MF.1S hablótalk.V.3S.PAST dicetell.V.3S.PRES .
  he told me, he said
471CALpero él dice que [/] que [/] que son irresponsables que son mentirosos que son esto lo de más .
  perobut.CONJ élhe.PRON.SUB.M.3S dicetell.V.3S.PRES quethat.CONJ quethat.CONJ quethat.CONJ sonbe.V.3P.PRES irresponsablesirresponsible.ADJ.M.PL quethat.CONJ sonbe.V.3P.PRES mentirososliar.N.M.PL quethat.PRON.REL sonbe.V.3P.PRES estothis.PRON.DEM.NT.SG lothe.DET.DEF.NT.SG deof.PREP másmore.ADV .
  but he says they're irresponsible, they're liars, they're this and that
563CALél dice que <él &kompo> [/] él &a [///] las composiciones de él tenían el espíritu de los brasileros .
  élhe.PRON.SUB.M.3S dicetell.V.3S.PRES quethat.CONJ élhe.PRON.SUB.M.3S élhe.PRON.SUB.M.3S lasthe.DET.DEF.F.PL composicionescomposition.N.F.PL deof.PREP élhe.PRON.SUB.M.3S teníanhave.V.3P.IMPERF elthe.DET.DEF.M.SG espírituspirit.N.M.SG deof.PREP losthe.DET.DEF.M.PL brasilerosBrazilian.N.M.PL .
  he says his compositions had the spirit of the Brazilian people
606GRA&e (.) &u uno de los [/] los violinistas dice +".
  unoone.PRON.M.SG deof.PREP losthe.DET.DEF.M.PL losthe.DET.DEF.M.PL violinistasviolinist.N.M dicetell.V.3S.PRES .
  one of the violinists says

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring11: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.