MIAMI - Herring11
Instances of cinco

78GRApara mí francamente cuando yo lo pongo <lo primer> [//] las primeras cinco notas lo que yo recuerdo <es Be(thoven)> [//] es MozartSE .
  parafor.PREP me.PRON.PREP.MF.1S francamentecandidly.ADV cuandowhen.CONJ yoI.PRON.SUB.MF.1S lohim.PRON.OBJ.M.3S pongoput.V.1S.PRES lothe.DET.DEF.NT.SG primerfirst.ORD.M.SG lasthe.DET.DEF.F.PL primerasfirst.ORD.F.PL cincofive.NUM notasnote.N.F.PL lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL yoI.PRON.SUB.MF.1S recuerdorecall.V.1S.PRES esbe.V.3S.PRES Bethovenname esbe.V.3S.PRES Mozartname .
  as for me, frankly, when I play it the first five notes I recall is Mozart
120GRA&e esos niños &e de la familia BrownSE donde todos cinco hijos están tocando .
  esosthat.ADJ.DEM.M.PL niñoskid.N.M.PL deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG familiafamily.N.F.SG Brownname dondewhere.REL todosall.ADJ.M.PL.[or].everything.PRON.M.PL cincofive.NUM hijosson.N.M.PL estánbe.V.3P.PRES tocandotouch.V.PRESPART .
  these kids from the Brown family, where all five children are playing
128GRA+< xxx tener cinco personas que tocan tan +...
  tenerhave.V.INFIN cincofive.NUM personasperson.N.F.PL quethat.PRON.REL tocantouch.V.3P.PRES tanso.ADV .
  to have five people playing so ...
133CALuno de los CdsE ellos han tocado varias composiciones todos cinco al mismo tiempo .
  unoone.PRON.M.SG deof.PREP losthe.DET.DEF.M.PL Cdsname ellosthey.PRON.SUB.M.3P hanhave.V.3P.PRES tocadotouch.V.PASTPART variasvaried.ADJ.F.PL.[or].various.ADJ.F.PL composicionescomposition.N.F.PL todosall.ADJ.M.PL cincofive.NUM alto_the.PREP+DET.DEF.M.SG mismosame.ADJ.M.SG tiempotime.N.M.SG .
  in one of the CDs they played several compositions, the five of them at the same time
367CALson las cinco de la tarde en [/] en algún eh .
  sonbe.V.3P.PRES lasthe.DET.DEF.F.PL cincofive.NUM deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG tardeafternoon.N.F.SG enin.PREP enin.PREP algúnsome.ADJ.M.SG eheh.IM .
  it's five o'clock some, hm
368GRAen alguna parte tiene que ser las cinco de la tarde .
  enin.PREP algunasome.PRON.F.SG partepart.N.F.SG.[or].split.V.2S.IMPER.[or].split.V.3S.PRES tienehave.V.3S.PRES quethat.CONJ serbe.V.INFIN lasthe.DET.DEF.F.PL cincofive.NUM deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG tardeafternoon.N.F.SG .
  somewhere it must be five o'clock
371GRAa [/] a [/] a toda hora no puede haber un lugar donde es las cinco de la tarde .
  ato.PREP ato.PREP ato.PREP todaall.ADJ.F.SG horatime.N.F.SG nonot.ADV puedebe_able.V.3S.PRES haberhave.V.INFIN unone.DET.INDEF.M.SG lugarplace.N.M.SG dondewhere.REL esbe.V.3S.PRES lasthe.DET.DEF.F.PL cincofive.NUM deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG tardeafternoon.N.F.SG .
  it can't be five o'clock somewhere at any hour of the day
388GRA+< tú pones cada uno en &cin &e las cinco la hora no son muchos los lugares .
  you.PRON.SUB.MF.2S ponesput.V.2S.PRES cadaevery.ADJ.MF.SG unoone.PRON.M.SG enin.PREP lasthe.DET.DEF.F.PL cincofive.NUM lathe.DET.DEF.F.SG horatime.N.F.SG nonot.ADV sonbe.V.3P.PRES muchosmuch.ADJ.M.PL losthe.DET.DEF.M.PL lugaresplace.N.M.PL .
  you set each one at five o'clock, there aren't many places
405GRAy dice que en alguna parte tiene que ser las cinco de la tarde .
  yand.CONJ dicetell.V.3S.PRES quethat.CONJ enin.PREP algunasome.PRON.F.SG partepart.N.F.SG.[or].split.V.2S.IMPER.[or].split.V.3S.PRES tienehave.V.3S.PRES quethat.CONJ serbe.V.INFIN lasthe.DET.DEF.F.PL cincofive.NUM deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG tardeafternoon.N.F.SG .
  and says somewhere it must be five o'clock
411GRAno es el reloj que [/] que dice que es las cinco de la tarde .
  nonot.ADV esbe.V.3S.PRES elthe.DET.DEF.M.SG relojwatch.N.M.SG quethat.PRON.REL quethat.CONJ dicetell.V.3S.PRES quethat.CONJ esbe.V.3S.PRES lasthe.DET.DEF.F.PL cincofive.NUM deof.PREP lathe.DET.DEF.F.SG tardeafternoon.N.F.SG .
  it's not the clock that says it's five o'clock

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

herring11: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.