MIAMI - Zeledon8
Instances of ya for speaker FLA

220FLAsí [/] sí [/] sí ya sé DaniaSE +//.
  yes.ADV yes.ADV yes.ADV yaalready.ADV be.V.2S.IMPER Danianame .
  yes, yes, yes, I know, Dania.
551FLApero después ya como que uno se +/.
  perobut.CONJ despuésafterwards.ADV yaalready.ADV comolike.CONJ quethat.CONJ unoone.PRON.M.SG sebe.V.2P.IMPER.PRECLITIC .
  but then, you already look like
686FLA+, y luego ya hacer de pronto pesa(s) .
  yand.CONJ luegonext.ADV yaalready.ADV hacerdo.V.INFIN deof.PREP prontosoon.ADJ.M.SG.[or].soon.ADV pesasweigh.V.2S.PRES .
  and then immediately do some weights.
833FLA+< ah ya .
  ahah.IM yaalready.ADV .
  oh right
1146FLAcuando ya te(ne)mos cuarenta y dos cuarenta y tres ya [=! laugh] treinta y siete es joven &=laugh .
  cuandowhen.CONJ yaalready.ADV tenemoshave.V.1P.PRES cuarentaforty.NUM yand.CONJ dostwo.NUM cuarentaforty.NUM yand.CONJ tresthree.NUM yaalready.ADV treintathirty.NUM yand.CONJ sieteseven.NUM esbe.V.3S.PRES jovenyoung.ADJ.M.SG.[or].young.N.M .
  when we turn forty-two, forty-three, then thirty-seven means young.
1146FLAcuando ya te(ne)mos cuarenta y dos cuarenta y tres ya [=! laugh] treinta y siete es joven &=laugh .
  cuandowhen.CONJ yaalready.ADV tenemoshave.V.1P.PRES cuarentaforty.NUM yand.CONJ dostwo.NUM cuarentaforty.NUM yand.CONJ tresthree.NUM yaalready.ADV treintathirty.NUM yand.CONJ sieteseven.NUM esbe.V.3S.PRES jovenyoung.ADJ.M.SG.[or].young.N.M .
  when we turn forty-two, forty-three, then thirty-seven means young.
1301FLA+, y al otro día ya no .
  yand.CONJ alto_the.PREP+DET.DEF.M.SG otroother.ADJ.M.SG díaday.N.M.SG yaalready.ADV nonot.ADV .
  and the next day you're not.
1328FLAso yaS vesS [?] .
  soso.ADV yaalready.ADV vessee.V.2S.PRES .
  so you see

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

zeledon8: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.