MIAMI - Zeledon8
Instances of así

110MARla es(taban) estaban los dos tú sabes así umE umE umE uumE +...
  laher.PRON.OBJ.F.3S estabanbe.V.3P.IMPERF estabanbe.V.3P.IMPERF losthe.DET.DEF.M.PL dostwo.NUM you.PRON.SUB.MF.2S sabesknow.V.2S.PRES asíthus.ADV umum.IM umum.IM umum.IM uumunk .
  they were, they were the two of them, you know, like um um um um
142FLAcomo eres así tan chiquitita (ta)n delgadita .
  comolike.CONJ eresbe.V.2S.PRES asíthus.ADV tanso.ADV chiquititasmall.ADJ.F.SG.DIM.DIM tanso.ADV delgaditaskinny.ADJ.F.SG.DIM .
  as you are so tiny, so slim.
182FLApero cómo así &=laugh ?
  perobut.CONJ cómohow.INT asíthus.ADV ?
  but how come?
632FLAesas partes así [?] .
  esasthat.ADJ.DEM.F.PL partespart.N.F.PL asíthus.ADV .
  those parts like that.
634FLAtengo que hacer como mi amiga ChristineSE que es flaquita así .
  tengohave.V.1S.PRES quethat.CONJ hacerdo.V.INFIN comolike.CONJ mimy.ADJ.POSS.MF.1S.SG amigafriend.N.F.SG Christinename quethat.CONJ esbe.V.3S.PRES flaquitaskinny.ADJ.F.SG.DIM asíthus.ADV .
  I have to do like my friend Christine who is this thin.
941MARno dos(cientos) &=mumble en de vez de ciento diez como serían [?] ciento sesenta una cosa así .
  nonot.ADV doscientostwo_hundred.N.M.PL enin.PREP deof.PREP veztime.N.F.SG deof.PREP cientohundred.N.M.SG diezten.NUM comolike.CONJ seríanbe.V.3P.COND cientohundred.N.M.SG sesentasixty.NUM unaa.DET.INDEF.F.SG cosathing.N.F.SG asíthus.ADV .
  no, two instead of a hundred and ten, like they were a hundred and seventy, something like that.
1298FLAasí es la vida .
  asíthus.ADV esbe.V.3S.PRES lathe.DET.DEF.F.SG vidalife.N.F.SG .
  that's life.
1327FLAy así le pasó al señor .
  yand.CONJ asíthus.ADV lehim.PRON.OBL.MF.23S pasópass.V.3S.PAST alto_the.PREP+DET.DEF.M.SG señorgentleman.N.M.SG .
  and the same happened to the man.

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

zeledon8: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.