MIAMI - Sastre8
Instances of cómo for speaker AUD

39AUDcómo fue ?
  cómohow.INT fuebe.V.3S.PAST ?
  how was it?
245AUDxxx cuéntame cómo a ti te gusta el colegio este ?
  cuéntameexplain.V.2S.IMPER.PRECLITIC+ME[PRON.MF.1S] cómohow.INT ato.PREP tiyou.PRON.PREP.MF.2S teyou.PRON.OBL.MF.2S gustalike.V.3S.PRES elthe.DET.DEF.M.SG colegioschool.N.M.SG estethis.PRON.DEM.M.SG ?
  ... tell me, how do you like this school?
246AUDcómo tú comparas este colegio con el colegio anterior ?
  cómohow.INT you.PRON.SUB.MF.2S comparascompare.V.2S.PRES estethis.ADJ.DEM.M.SG colegioschool.N.M.SG conwith.PREP elthe.DET.DEF.M.SG colegioschool.N.M.SG anteriorprevious.ADJ.M.SG ?
  how would you rate this school against the previous one?
279AUDySS cómoSS aprendesS elS spelling deS lasS palabrasS ?
  yand.CONJ you.PRON.SUB.MF.2S cómohow.INT you.PRON.SUB.MF.2S aprendeslearn.V.2S.PRES elthe.DET.DEF.M.SG spellingspell.N.SG.GER deof.PREP lasthe.DET.DEF.F.PL palabrasword.N.F.PL ?
  and how do you learn the spelling of the words?
432AUD+< cómoS esS skinny yS quéS esS esoS ?
  cómohow.INT esbe.V.3S.PRES skinnyskinny.ADJ yand.CONJ quéwhat.INT esbe.V.3S.PRES esothat.PRON.DEM.NT.SG ?
  what's skinny, and what is that?
583AUDy cómo se dice chivo ?
  yand.CONJ cómohow.INT seself.PRON.REFL.MF.3SP dicetell.V.3S.PRES chivokid.N.M.SG ?
  and what does "chivo" mean?
853AUDcómo se llama ?
  cómohow.INT seself.PRON.REFL.MF.3SP llamacall.V.3S.PRES ?
  what is it called?
871AUDy (.) cómo se llama el museo este importante ?
  yand.CONJ cómohow.INT seself.PRON.REFL.MF.3SP llamacall.V.3S.PRES elthe.DET.DEF.M.SG museomuseum.N.M.SG estethis.PRON.DEM.M.SG importantemajor.ADJ.SG ?
  and what's this important museum called?
952AUDcómo se llama eso ?
  cómohow.INT seself.PRON.REFL.MF.3SP llamacall.V.3S.PRES esothat.PRON.DEM.NT.SG ?
  what is that called?

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

sastre8: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.