MIAMI - Sastre4
Instances of es for speaker EMI

188EMIS noS esS nadaS stressful .
  yes.ADV nonot.ADV esbe.V.3S.PRES nadanothing.PRON stressfulstressful.ADJ .
  yes, there's nothing stressful
709EMIeseS esS intensive care unit .
  esethat.PRON.DEM.M.SG esbe.V.3S.PRES intensiveintensive.ADJ carecare.SV.INFIN unitunit.N.SG .
  that's intensive care unit
737EMIsolo que el de ella es diferente .
  soloonly.N.M.SG quethat.PRON.REL elthe.DET.DEF.M.SG deof.PREP ellashe.PRON.SUB.F.3S esbe.V.3S.PRES diferentedifferent.ADJ.MF.SG .
  only that hers is different
738EMIel de ella es más [/] más avanzado .
  elthe.DET.DEF.M.SG deof.PREP ellashe.PRON.SUB.F.3S esbe.V.3S.PRES másmore.ADV másmore.ADV avanzadoadvance.V.PASTPART .
  hers is more advanced
939EMI+< es +//.
  esbe.V.3S.PRES .
  it's
943EMIah eso es eso es .
  ahah.IM esothat.PRON.DEM.NT.SG esbe.V.3S.PRES esothat.PRON.DEM.NT.SG esbe.V.3S.PRES .
  ah, this is it
943EMIah eso es eso es .
  ahah.IM esothat.PRON.DEM.NT.SG esbe.V.3S.PRES esothat.PRON.DEM.NT.SG esbe.V.3S.PRES .
  ah, this is it
1052EMIqué es lo que ella quiere ?
  quéwhat.INT esbe.V.3S.PRES lothe.DET.DEF.NT.SG quethat.PRON.REL ellashe.PRON.SUB.F.3S quierewant.V.2S.IMPER.[or].want.V.3S.PRES ?
  what does she want?
1053EMIquéS esS unaS cookie ?
  quéwhat.INT esbe.V.3S.PRES unaa.DET.INDEF.F.SG.[or].one.PRON.F.SG.[or].unite.V.13S.SUBJ.PRES cookiecookie.N.SG ?
  what is a cookie?
1199EMIeso es que ella lo empujaba a él .
  esothat.PRON.DEM.NT.SG esbe.V.3S.PRES quethat.CONJ ellashe.PRON.SUB.F.3S lohim.PRON.OBJ.M.3S empujabathrust.V.13S.IMPERF ato.PREP élhe.PRON.OBJ.M.3S .
  that's because she pressured him into it
1202EMI+< eso es +//.
  esothat.PRON.DEM.NT.SG esbe.V.3S.PRES .
  that's

Change language


Contact us

bilingualism@bangor.ac.uk


The corpora

The Siarad corpus
The Patagonia corpus
The Miami corpus

sastre4: menu


Research Team


Collaborators


Publications


Bangor Autoglosser


Acknowledgements

The support of the Arts and Humanities Research Council (AHRC), the Economic and Social Research Council (ESRC), the Higher Education Funding Council for Wales (HEFCW) and the Welsh Government is gratefully acknowledged.